Telewizor

i

Autor: Astryd_MAD/cc0/pixabay

Liderami "M jak miłość" i "Kevin sam w domu". Co oglądają Polacy?

2022-01-10 10:42

Dane Nielsen Audience Measurement, opracowane przez Wirtualnemedia.pl przedstawiają tendencje Polaków przed telewizorami. Okazuje się, że oglądamy coraz mniej telewizji. Wzrasta oglądalność TVP1, maleje oglądalność imprez sylwestrowych. W rankingach przoduje "M jak miłość" i "Kevin sam w domu". Czym jeszcze zaskoczył nas 2021 rok? Zobacz, co Polacy najchętniej oglądali w minionym roku.

Z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, iż w minionym roku statystyczny Polak przed telewizorem spędził średnio 4 godziny 6 minut i 34 sekundy. Jest to najniższy wskaźnik od 2012 roku!

Najchętniej oglądane w 2021 były wydarzenia sportowe: mecz Euro 2020 Szwecja-Polska (oglądalność - 7,87 mln), zremisowany mecz z Hiszpanią (oglądalność - 6,95 mln) i relacja ze studia sportowego, w przerwie meczu Szwecja-Polska. Wszystkie te programy telewizyjne przodujące w rankingu, transmitowane były przez TVP.

W roku 2021 w kategorii seriali liderem był "M jak miłość", którego rekordową oglądalnością jest 4,28 mln, uzyskana poprzez odcinek z lutego. W programach rozrywkowych króluje "Rolnik szuka żony" (oglądalność - 3,75 mln, odcinek z 5 grudnia), natomiast w filmach niezmiennie najlepiej radził sobie "Kevin sam w domu", emitowany tradycyjnie w Wigilię. Wyświetlany na Polsacie film przyciągnął przed ekrany aż 4,19 mln widzów!

Z raportu portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że liderem wśród kanałów telewizyjnych jest TVP1. Zwiększył on średni dobowy udział w rynku, który na koniec roku wyniósł 9,76%. Na drugim miejscu znalazł się Polsat z 8,19% średniego udziału w rynku, a na trzecim - TVP2 z 7,86% średniego udziału (wzrost aż o 4,24%). Zastąpiło ono na podium TVN, którego udział w rynku wyniósł 7,33%.

Wyniki te nie oznaczają porażki stacji TVN. W komercyjnej grupie 16-49 dominowała ona z 9,83% udziału w rynku, awansując na pierwsze miejsce. Na miejscu drugim znalazł się Polsat - 9,77% udziału w rynku.

Wyjątkowy trend - spadkowy, zauważa się w polskiej telewizji w przypadku imprez sylwestrowych. "Sylwester Marzeń" oglądany był na TVP2 oraz TVP Polonia, przez 4,9 mln widzów. W tym 4,77 mln w TVP2 (o 111 tys. mniej niż rok temu), a w TVP Polonia - 128 tys. (o około 87 tys. mniej niż rok temu).

"Sylwestrową moc przebojów" emitowaną na Polsacie obejrzało łącznie 3,81 mln osób. W roku poprzednim oglądalność tej imprezy była zdecydowanie wyższa. "Sylwestrowa moc przebojów" 2020/2021 zgromadziła przed telewizorami 5 mln widzów.

Źródło: onet.pl

Sonda
Czy oglądałeś "Sylwester Marzeń"?
Teść strzelał do Antka Królikowskiego! Szokujące nagranie

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki