Egzamin, matura, języki obce, język angielski

i

Autor: Eastnews

Sprawdzian szóstoklasisty 2016. Język Obcy. Co było w poprzednich latach?

2016-04-05 9:06

Uczniowie szóstych klas szkół podstawowych 5 kwietnia napiszą pierwszy poważny egzamin w życiu - sprawdzian szóstoklasisty. Został miesiąc na przygotowania do tego testu. Sprawdź, co pojawiło się na sprawdzianie szóstoklasisty w poprzednim roku.

Sprawdzian szóstoklasisty 2016. Znany jest już dokładny harmonogram sprawdzianów szóstoklasisty - uczniowie napiszą testy we wtorek 5 kwietnia. Sprawdzian z języka polskiego i z matematyki rozpocznie się o godzinie 9, zaś o 11.45 zacznie się sprawdzian z języka obcego. Na rozwiązanie sprawdzianu z języka obcego nowożytnego sprawdzianu szóstoklasisty 2016 uczniowie będą mieli 45 minut. Na czym polega egzamin? Na podstawie usłyszanych odpowiedzi, uczeń będzie musiał zaznaczyć informacje prawdziwe i fałszywe, przyporządkowanie właściwej osoby do jej wypowiedzi, bądź wyglądu, rozpoznanie odpowiedniej osoby, czy podanie właściwej godziny. Następne zadania dotyczą uzupełniania podanego tekstu właściwymi wyrazami lub podania  odpowiedzi na pytania na podstawie przeczytanego tekstu. Uczniom klas szóstych został zatem zaledwie miesiąc na przygotowanie się do tego ważnego testu. Chcesz się dobrze przygotować? Oto jakie zadania znalazły się na sprawdzianie dla szóstoklasistów w ubiegłym roku:

ZADANIE 1. Usłyszysz dwukrotnie trzy teksty. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu zdecyduj, czy podane zdania (1.1.–1.3.) są prawdziwe (TAK), czy fałszywe (NIE).

1.1. Chłopiec dziękuje za prezent. TAK
1.2. Dziewczynka opowiada o swojej szkole. NIE
1.3. Syn proponuje mamie wspólne spędzenie czasu. TAK

ZADANIE 2. Usłyszysz dwukrotnie trzy dialogi (2.1.–2.3.). Do każdego z nich dopasuj miejsce, w którym dialog się odbywa (A–D). Wpisz rozwiązania w kratki. Uwaga! Jedno miejsce zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnego dialogu.

2.1 B
2.2 D
2.3 A

ZADANIE 3. Usłyszysz dwukrotnie dialog. Na podstawie informacji w nim zawartych dopasuj do każdego imienia (3.1.–3.4.) właściwą postać (A–E) przedstawioną na obrazku. Wpisz odpowiednią literę w kratkę obok każdego imienia. Uwaga! Jedna postać na obrazku, oznaczona literą, jest przedstawiona dodatkowo i nie pasuje do żadnego imienia.

3.1. Kate D
3.2. Alice C
3.3. Susan E
3.4. Martha A

ZADANIE 4. Usłyszysz dwukrotnie pięć tekstów. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu w zadaniach 4.1.–4.5. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Wpisz znak X w kratkę obok odpowiedzi A, B albo C.

4.1 A
4.2 B
4.3 B
4.4 C
4.5 B

ZADANIE 5. Uzupełnij każdą rozmowę brakującą wypowiedzią. Wpisz w każdą kratkę literę A, B albo C.

5.1 A. Excuse me, how can I get to the museum? B. Excuse me, what time does the museum open? C. Excuse me, what museum is it?
5.2 A. See you soon. B. Here you are. C. Thank you
5.3 A. No, I don’t play football. B. No, it’s not my football. C. No, I prefer football.

A. Excuse me, how can I get to the museum?
B. Excuse me, what time does the museum open?
C. Excuse me, what museum is it?


ZADANIE 6. Dla każdej z opisanych sytuacji (6.1.–6.5.) wybierz właściwą reakcję (A–F). Wpisz odpowiednią literę w kratkę obok każdego opisu sytuacji. Uwaga! Jedna reakcja nie pasuje do żadnej sytuacji. 6.1. Koleżanka pyta Cię, czy masz rower. Co jej odpowiesz? 6.2. Kolega pyta Cię o wiek Twojej starszej siostry. Co mu odpowiesz? 6.3. Dostałeś/Dostałaś rower od wujka. Jak wyrazisz swoje zadowolenie? 6.4. Koleżanka chce się dowiedzieć, co robisz dziś po lekcjach. Co jej odpowiesz? 6.5. Kolega pyta Cię, o której godzinie ma czekać przed szkołą. Co mu odpowiesz?
A. I’m going to ride a bike with my sister, as always. B. How wonderful! I’m so happy! C. No, my sister gets up at seven. D. At three. Don’t be late. E. Yes, but it’s very old. F. She’s seventeen.

6.1 E
6.2 F
6.3 B
6.4 A
6.5 D

ZADANIE 7. W zdaniach 7.1.–7.3. wybierz właściwe uzupełnienie, zgodne z ilustracją. Wpisz znak X w kratkę obok odpowiedzi A, B albo C.

7.1. Dad is A. playing with his son. B. eating an apple. C. watching TV.
7.2. Mum is wearing A. a black hat. B. white shoes. C. a long coat. 7.3. There is ____ on the table. A. a photo B. a lamp C. a flower

7.1 A
7.2 C
7.3 B

ZADANIE 8. Przeczytaj tekst. Spośród wyrazów podanych w ramce wybierz te, które poprawnie uzupełniają luki 8.1.–8.3. Wpisz odpowiednią literę (A–F) obok numeru każdej luki. Uwaga! Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej luki. A. cold B. making C. skating D. ski E. snow F. tired

8.1 E
8.2 A
8.3 C


ZADANIE 9. Zdecyduj, o czym jest każdy tekst (9.1.–9.3.). Dopasuj do każdego tekstu właściwy temat (A–D). Uwaga! Jeden temat nie pasuje do żadnego tekstu. A. a cinema B. a concert C. a match D. a shop

9.1. It was a wonderful day. A lot of people came. Our team played very well. We won. John Brown was the best footballer. He scored two goals.
The winners got cinema tickets as a prize. 9.2. The tickets weren’t expensive. We had very good seats. Our school band was fantastic. Monica sang a beautiful song. Adam and Rob played their guitars. Our teacher made a film of the event. 9.3. I like going there. It’s a small place but there are many interesting things on the shelves. You can buy posters, T-shirts and footballs. Some of them have autographs of famous players. They are not very expensive. And yesterday I bought a CD with music for aerobics there.Sprawdzian szóstoklasisty 2015.

9.1 C
9.2 B
9.3 D

ZADANIE 10. Przeczytaj teksty (A–E). Uzupełnij tabelę, wpisując w każdą kratkę (10.1.–10.4.) odpowiednią literę, którą oznaczony jest tekst. Uwaga! Jeden tekst pozostanie niewykorzystany.

10.1 C
10.2 A
10.3 E
10.4 D

ZADANIE 11. Przeczytaj tekst. Wybierz poprawną odpowiedź na pytania 11.1.–11.4. Wpisz znak X w kratkę obok odpowiedzi A, B albo C. ANN’S DIARY Thursday We’re having guests this weekend. Today Dad did the shopping, my brother helped Mum in the kitchen and I cleaned the house. Friday Uncle Mark arrived at nine. He’s a journalist and I like listening to his funny stories.

He brought us some presents: chocolates for Mum, a computer game for my brother and a handbag for me. Uncle Anthony and Aunt Mary are coming tomorrow. Uncle Anthony is a bit boring. He’s a mechanic and he only talks about cars. Uncle Frank and his wife aren’t coming. They’re doctors and they’re very busy. Saturday In the morning Dad went to the train station to meet Uncle Anthony and Aunt Mary and my brother and I went swimming. After dinner our whole family went to the theatre. We spent a very nice evening there.

11.1 A
11.2 C
11.3 B
11.4 A

Zobacz: Sprawdzian SZÓSTOKLASISTY 2016. Sprawdź dokładny harmonogram

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki