Południowa Obwodnica Warszawy będzie przecinać cały Ursynów. Znaczna jej część bezie schowana w tunelu, nad którym cały czas pracuje wykonawca. Wykonano już prawie większość ścian szczelinowych, ale najbardziej spektakularne prace trwają pod tunelem I linii metra – to właśnie pod nią będzie przebiegać tunel obwodnicy.
Wykonawca musiał odkopać stary tunel, specjaliści sprawdzili jego stan oraz kondycję, a potem przystąpili do pracy podzielonej na etapy. Najpierw robotnicy wykonali wykop i powstały barety (rodzaj żelbetonowego fundamentu), na których zostały postawione belki wzmacniające. Dodatkowo belki są spięte pod tunelem metra.
Udało nam się zamienić tunel w wiadukt nad tunelem Południowej Obwodnicy Warszawy bez przerywania ruchu na pierwszej linii – powiedział nam Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy Astaldi.
Póki co tunel znajduje się na głębokości 11 metrów, a budowniczowie muszą zejść do głębokości około 21 metrów.
Obecnie trwają prace przy mikropalach, które zabezpieczą dalsze drążenie i pogłębianie tunelu i umożliwi wykonanie docelowej ściany tunelu – informuje Marcin Tetrych, kierownik działu technicznego Astaldi.
Roboty na tym odcinku mają zakończyć się do końca tego roku.