Groupon zbadał siłę przyjaźni. Co się okazało?

i

Autor: Groupon Groupon zbadał siłę przyjaźni. Co się okazało?

Groupon bada siłę przyjaźni. Zobacz zaskakujące wyniki raportu! [GRAFIKA]

2016-02-12 11:01

W dobie Internetu, kiedy najróżniejsze komunikatory towarzyszą nam w codziennym życiu, coraz częściej stają się one idealną płaszczyzną pozwalającą na utrzymywanie kontaktu z rodziną czy przyjaciółmi. I bardzo dobrze, pod warunkiem, że nie zastępują prawdziwych relacji.

Groupon postanowił zapytać klientów o ich więź z przyjaciółmi. Ilu z nich mogą zaliczyć do grona tych najbliższych? Jak często i w jaki sposób się z nimi komunikują, jak najchętniej spędzają czas oraz jakie są główne przyczyny tego, że nie widują ich tak często, jak by tego chcieli?

Przyjaciół możemy policzyć na palcach

Badanie, które Groupon przeprowadził w styczniu na blisko 700 klientach, dowodzi, że najważniejsza dla Polaków jest jakość relacji, a prawdziwych przyjaciół mogą policzyć na palcach jednej ręki. Ponad 65 procent ankietowanych odpowiedziało, że może liczyć na 2-4 dobrych przyjaciół. Jednego przyjaciela od serca ma 18 procent ankietowanych, a więcej niż pięciu wymienia już tylko 10 procent badanych. 

Na ilu przyjaciół możemy liczyć?

i

Autor: Groupon Na ilu przyjaciół możemy liczyć?

Kim jest prawdziwy przyjaciel?

Prawdziwi przyjaciele to tacy, którzy są przy nas zawsze, wtedy kiedy potrzebujemy wsparcia (75 procent). Gdy przeżyliśmy bolesne rozstanie - oni już chwytają za kartony. Prawdziwy przyjaciel zawsze powie nam prawdę, nawet taką, którą niekoniecznie chcielibyśmy usłyszeć. Rozmazał Ci się tusz i wyglądasz jak panda? Prawdziwy przyjaciel nie omieszka Cię o tym poinformować.

Kim jest prawdziwy przyjaciel?

i

Autor: Groupon Kim jest prawdziwy przyjaciel?

Facebook schodzi na drugi plan

Żyjemy coraz szybciej, często nie mamy czasu odpocząć czy zadbać o siebie, a także zatroszczyć się o dobre relacje z osobami, które są dla nas ważne. Mimo to badanie pokazuje, że to właśnie wspólne przeżywanie, doświadczanie i bycie dla siebie tu i teraz ma ogromną moc i jest dla nas niezwykle ważne. Aż 70 procent ankietowanych preferuje kontakt osobisty, a komunikatorów czy telefonu używa głównie w celu organizowania spotkań.

Jak kontaktujemy się z przyjaciółmi?

i

Autor: Groupon Jak kontaktujemy się z przyjaciółmi?

Dlaczego tak rzadko się widujemy?

Co więcej, z osobami, które są dla nas ważne, 44 procent badanych stara się spotykać przynajmniej raz w tygodniu, podczas gdy 40 procent badanych utrzymuje kontakt chociaż raz w miesiącu. Główną przyczyną, dla której nie widujemy się tak często, jak byśmy tego chcieli, jest odległość (56 procent) oraz obowiązki zawodowe (24 procent).

Jak często widujemy naszych przyjaciół?

i

Autor: Groupon Jak często widujemy naszych przyjaciół?

Pizza w domu zamiast imprezy

Co ciekawe, badanie ilustruje, jak zmieniają się nasze preferencje co do tego, w jaki sposób spędzamy czas z przyjaciółmi. Podczas gdy wieczór w domowym zaciszu i rozmowa w gronie najbliższych lub wspólne oglądanie filmów nadal cieszy się ogromną popularnością, coraz chętniej i częściej decydujemy się na korzystanie z atrakcji, jakie oferuje nam miasto, w którym funkcjonujemy.

Aż 52 procent badanych chętnie wybiera się z przyjaciółmi na wspólną kolację bądź drinki, a 35 procent z nas angażuje swoich przyjaciół w sport lub inną aktywność. To właśnie wspólne przeżywanie okazuje się być kluczowe w budowaniu trwałych, prawdziwych relacji.

W jaki sposób spędzamy czas z przyjaciółmi?

i

Autor: Groupon W jaki sposób spędzamy czas z przyjaciółmi?

To udowodnione: samotność zabija

Badanie Groupon potwierdza wagę przyjaźni i pokazuje, jak wiele dzięki niej zyskujemy. Jego wyniki są zgodne z rezultatami ujawnionych ostatnio badań podłużnych prowadzonych przez 75 lat (!) na grupie ponad 700 mężczyzn. W ramach słynnego "The Harvard Study of Adult Development" śledzono losy wybranej grupy Amerykanów pytając ich co roku o ich sytuację życiową. Co się okazało?

- To nie sława czy bogactwo dają szczęście i dobre zdrowie, a właśnie dobre, bliskie relacje z ludźmi. Samotność wręcz zabija. Ale nie tyle ważna jest liczba znajomych, ale jakość tych relacji i to co wspólnie doświadczamy - powiedział dr Konrad Maj z Uniwersytetu SWPS (Katedra Psychologii Społecznej).

W celu dopełnienia obrazu siły współczesnej przyjaźni Groupon zdecydował się zaprosić do współpracy znanego youtubera - Reżysera Życia, który w swoim eksperymencie postanowił skonfrontować się z tym tematem. Efektem współpracy jest materiał video.

Zobacz film:

Lubić nie znaczy wspierać

Przeprowadzone przez Groupon badanie oraz współpraca z Reżyserem Życia stały się pretekstem do refleksji na temat tego, jak istotna jest dla nas przyjaźń i jak wiele radości przynosi nam dzielenie się emocjami. Najnowsza kampania Groupon pod hasłem "Friends" to odpowiedź na tę potrzebę. To kampania, która w czasach popularności mediów społecznościowych przypomina o niezwykłej wartości spotkań na żywo z przyjaciółmi i przeżywania doświadczeń w gronie bliskich osób. Bo komentować nie znaczy rozmawiać, lubić nie znaczy wspierać, a udostępniać nie znaczy dzielić się i przeżywać. 

Kampania "Friends" to cały wachlarz pomysłów na ciekawe spędzanie czasu w gronie przyjaciół ujęty w cztery kompleksowe kolekcje. Kolekcja "Wypad na miasto" to głównie oferty gastronomiczne, które zachęcają do odkrywania nowych smaków i spotkań w większym gronie. Kolekcja "Wypad za miasto" to z kolei wyselekcjonowane oferty travelowe dostępne w wariantach dla 2, 3, 4 i więcej osób. "Kolekcjonuj wspomnienia" to wszelkiego rodzaju aktywności, które cieszą najbardziej właśnie w grupie, natomiast "Niezbędnik na domówki" to alternatywa dla tych, którzy przyjaciół przyjmują najchętniej w domu.

Kampania Friends trwa przez cały miesiąc od 1 lutego do 29 lutego i jest realizowana na specjalnej platformie pod tym samym tytułem, dostępnej tutaj: https://www.groupon.pl/occasion/friends.

Na kim przeprowadzono badanie?

Kim są uczestnicy badania? Ilustruje to grafika

i

Autor: Groupon Kim są uczestnicy badania? Ilustruje to grafika

Artykuł sponsorowany

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki