Kończy się remont torów w al. Jana Pawła II w Warszawie. Na horyzoncie widać już kolejny

2025-05-21 9:52

Remont odcinka torów tramwajowych w al. Jana Pawła II, między rondem "Radosława" a placem Grunwaldzkim, dobiega końca. Tramwaje wrócą na trasę łączącą Śródmieście z Żoliborzem i Bielanami już po weekendzie, w poniedziałek (26 maja). Swoje miejsca parkingowe odzyskają również mieszkańcy, którzy przez tygodnie nie mogli parkować przy ul. Broniewskiego.

Na początku marca rozpoczęły się prace na wiadukcie al. Jana Pawła II nad linią kolejową. Trasa ta była jedną z najbardziej obciążonych odcinków sieci tramwajowej w stolicy. Jak informują Tramwaje Warszawskie, przebudowa trasy była konieczny ze względu na zużycie elementów infrastruktury oraz komfort przejazdu.

Roboty objęły w sumie 1330 metrów toru pojedynczego i były prowadzone przede wszystkim siłami własnymi zakładu torowego Tramwajów Warszawskich – czytamy w komunikacie prasowym.

Co zrobiono podczas remontu torów tramwajowych w Warszawie?

Przeprowadzono również prace na przyległych odcinkach. Odświeżono zabudowę toru przy przystanku Rondo „Radosława” 10, zakończono prace naprawcze w rejonie skrzyżowania Broniewskiego i al. Jana Pawła II, gdzie wymieniono najbardziej zużyte fragmenty rozjazdów.

Zmiany w kursowaniu tramwajów w Warszawie od 26 maja

I tak, od poniedziałku (26 maja) na wiadukt wrócą linie, które kursowały tutaj wcześniej. Na trasę Piaski – Miasteczko Wilanów wrócą tramwaje linii 16. 22 ponownie będą jeździły trasą Rondo Wiatraczna – Piaski; 24 Nowe Bemowo – Gocławek a 27 Metro Marymont – Cmentarz Wolski. Na swojej stałej trasie, między Osiedlem Górczewska a Dworcem Wschodnim, będą kursowały składy linii 28.

„Siedemnastka” wróci na ulicę ks. J. Popiełuszki i w aleję Jana Pawła II, ale na Mokotowie będzie dojeżdżała do stacji metra Pole Mokotowskie (na skrzyżowaniu alei Niepodległości i Rakowieckiej trwa budowa torowiska tramwajowego). Z tego powodu na trasie zmienionej pozostanie linia 33 – tramwaje będą jeździły z Młocin na plac G. Narutowicza.

Przestaną kursować tramwaje linii 73 i 78 oraz autobusy zastępcze Z17 i Z33.

Uruchomiona zostanie tramwajowa linia uzupełniająca 71 na trasie Plac G. Narutowicza – Filtrowa – L. Krzywickiego – Nowowiejska – Aleja Niepodległości – T. Chałubińskiego – Aleja Jana Pawła II – ks. J. Popiełuszki – Metro Marymont. Drugą uzupełniającą linią tramwajową będzie 76 – tramwaje o tym numerze zastąpią w rozkładzie kursy „szesnastki” na trasie Miasteczko Wilanów – Muranowska.

Składy 76 będą kursowały trasą: Miasteczko Wilanów – Aleja Rzeczypospolitej – Jana III Sobieskiego – Belwederska – Spacerowa – Goworka – Puławska – Marszałkowska – Plac Bankowy – Aleja „Solidarności” – Młynarska – Obozowa – Dywizjonu 303 – Radiowa – Powstańców Śląskich – Nowe Bemowo.

Miasto planuje kolejną przebudowę i remont torów tramwajowych

Datę zakończenia robót w al. Jana Pawła II Tramwaje Warszawskie zaplanowały precyzyjnie, i – jak mówi wiceprezes spółki, Konrad Niklewicz – opóźnienia nie przewidują, bo już w poniedziałek (26 maja) ta sama ekipa robotników ma zacząć remont torów na pl. Bankowym. To będzie pierwszy od 16 lat taki remont w tym miejscu. W kilku etapach pracownicy będą wymieniać cały węzeł rozjazdowy.

– Prace na pl. Bankowym zaplanowane są do 23 czerwca. Głównie wynika to z podziału ich na cztery etapy. Chcemy zachować ruch kołowy przez plac. W pierwszej kolejności zrobione zostaną rozjazdy po stronie wschodnie, od strony Starego Miasta. Co oznacza, że od 26 maja tramwaje nie będą jeździły od pl. Bankowego do Dworca Wileńskiego – powiedział nam Witold Urbanowicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

Super Express Google News
Warszawa Wschodnia za 3 miliardy złotych! Gigantyczny remont dworca
Sonda
Czy remonty mocno utrudniają Ci poruszanie się po mieście?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki