Masz problemy z komunikatywnością? Zacznij ją rozwijać.

2019-11-20 17:19 Artykuł sponsorowany
Masz problemy z komunikatywnością? Zacznij ją rozwijać.
Autor: materiały promocyjne Masz problemy z komunikatywnością? Zacznij ją rozwijać.

Trudno wyobrazić sobie rozwijającą się karierę zawodową bez umiejętności komunikowania się. Słuchanie i formułowanie wypowiedzi tak, by były one jasne i zrozumiałe, nie są darem dla wybranych. Jak wiele innych kompetencji, komunikatywność można rozwijać i doskonalić i tym samym ułatwiać sobie życie zawodowe. Jak poprawić swoją komunikatywność?

Do czego przydaje się komunikatywność?

Przeglądając oferty pracy dostępne m.in. w serwisie internetowym Pracuj.pl można zauważyć, że w niemal każdym ogłoszeniu pojawia się komunikatywność. Często jest ona wymieniana wśród kompetencji, jakimi obowiązkowo powinien charakteryzować się kandydat na dane stanowisko. Wiele osób zadaje sobie pytanie o to, do czego przydaje się komunikatywność. Zwłaszcza, gdy praca nie ma zbyt wiele wspólnego z zawodowym nawiązywaniem i podtrzymywaniem kontaktów z kontrahentami.

Posiadana kompetencja komunikatywności sprawia, że łatwiej jest nam uważnie słuchać przekazywanych nam komunikatów z jednej strony, a z drugiej budować jasne przekazy i informacje zrozumiałe przez rozmówcę. To cecha ważna i cenna w każdych relacjach międzyludzkich. Umiejętna komunikacja liczy się nie tylko na stanowiskach reprezentacyjnych i handlowych, ale również w zespołach pracowników np. realizujących wspólne projekty.

Masz problemy z komunikatywnością? Zacznij ją rozwijać.
Autor: materiały promocyjne Masz problemy z komunikatywnością? Zacznij ją rozwijać.

Warto pamiętać, że komunikatywność to nie tylko wypowiadane i słyszane słowa. To również gesty i sygnały wysyłane świadomie, lub nie. Mogą one w znacznym stopniu poprawić nie tylko atmosferę w pracy, ale też efektywność działań współpracowników. Pomaga uniknąć wielu nieporozumień i rozwiązywać sytuacje konfliktowe. Szczególnie przydaje się przy przekazywaniu sobie nawzajem ważnych informacji dotyczących poszczególnych obowiązków i zadań do realizacji.

Jak poprawiać i doskonalić swoją komunikatywność?

W rozmowach z innymi osobami staraj się skupiać bardziej na słuchaniu, niż mówieniu. Bez tego nie poznasz potrzeb drugiej strony, jej opinii i nie będziesz możliwości podtrzymania dialogu. Nie broń się przed zadawaniem pytaniem i stosowania parafraz sprawdzających, czy dobrze zrozumiałeś przekaz, jaki miała dla Ciebie druga strona.

Dużą pomocą w szkoleniu komunikatywności jest uzyskiwanie informacji zwrotnej. Korzystaj z okazji i możliwości nagrywania rozmów, a później poproś kogoś o przeanalizowanie materiału i wyrażenie swoich opinii. Z oceny wyciągaj wnioski i staraj się pracować nad niedociągnięciami.

Artykuł sponsorowany

Masz problemy z komunikatywnością? Zacznij ją rozwijać.
Autor: materiały promocyjne Masz problemy z komunikatywnością? Zacznij ją rozwijać.