most

i

Autor: Robert Biskupski most

Radni Wawra i Wilanowa: nie budujcie mostu Krasińskiego, tylko most Na Zaporze

2016-09-29 12:41

Radni Wawra i Wilanowa we wspólnej uchwale zaapelowali do władz Warszawy o "ponowne uwzględnienie w planach inwestycyjnych budowy mostu na Zaporze wraz z modernizacją i budową dróg dojazdowych do mostu, w perspektywie czasowej na lata 2017-2021", a także o "podjęcie działań zmierzających do jak najszybszej budowy mostu Na Zaporze”.

"Jednocześnie „Most na Zaporze” będzie znakomitą alternatywą dla ruchu odbywającego się Trasą Siekierkowską oraz projektowanym mostem Południowym (w ciągu POW). Nie bez znaczenia pozostaje również rezerwa terenowa pod przyszły przebieg „Trasy na Zaporze” w kontekście wydawanych decyzji architektoniczno-budowlanych (warunki zabudowy, pozwolenia na budowę)" - uzasadniają radni Wawra i Wilanowa.

Wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski nie pozostawił jednak złudzeń. Tłumaczył, że z punktu widzenia miasta najważniejsze jest powstanie Mostu Południowego, bo pozwoli on domknąć obwodnicę. Stwierdził jednocześnie, że mosty Krasińskiego i Na Zaporze też powstaną, ale otwarte pozostaje pytanie: kiedy? O tym zdecyduje ocena konieczności inwestycji z punktu widzenia potrzeb mieszkańców.

Pomoże zaś symulacja rozkładu ruchu, która powstanie w oparciu o kompleksowe badanie komunikacyjne jakie powstawało przez ostatnie dwa lata. Taki model (ma być gotowy na najwcześniej na wiosnę) odpowie, czy inwestycja jest niezbędna, jakie problemy rozwiąże, a jakie wygeneruje.

Obecni na posiedzeniu przedstawiciele Komitet "Nie dla Mostu Krasińskiego" apelowali do władz Warszawy o wycofanie się z inwestycji na Żoliborzu i przesunięcie środków przeznaczonych na jej realizację na budowę m.in Mostu na Zaporze. Wraz z zwolennikami budowy mostu w Wawrze zbierają podpisy pod tym wnioskiem do Rady Warszawy.

Przeciw mostowi Krasińskiego opowiadają się mieszkańcy Żoliborza, którzy obawiają się, że zwiększony ruch samochodowy zaszkodzi ich dzielnicy. Popierają ją natomiast mieszkańcy Targówka, który dzięki temu mieliby lepszy dojazd do centrum.

Czy rezygnacja z mostu Krasińskiego jest w ogóle możliwa? - Nie, ponieważ przygotowania do tej budowy są zaawansowane, wydano na nie ok. 30 mln zł – tłumaczy były wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz, który przygotowywał tę inwestycję. - Gdyby władze miasta teraz się wycofały z budowy, byłaby to zwykła niegospodarność.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki