Koniec z chaosem reklamowym w stolicy? Są na to duże szanse. 11 września weszła w życie Ustawa Krajobrazowa, którą w maju podpisał prezydent Bronisław Komorowski.
Celem głośno komentowanej w ostatnich miesiącach Ustawy Krajobrazowej ma być uporządkowanie reklam, szyldów i wystaw sklepowych w przestrzeni miejskiej. Zamiast szpecić i zakrywać fasady kamienic, mają dyskretnie przyciągać uwagę potencjalnych klientów. W tym celu m. in. stołeczny Ratusz stworzył tzw. "przewodnik dobrych praktyk" dla właścicieli sklepów i reklamodawców.
Mimo, że ustawa obowiązuje od piątku, wywieszanie reklam na starych zasadach dozwolone będzie jeszcze przez rok. Pomysłodawcy nowego projektu dają sklepikarzom i usługodawcom czas na uporządkowanie opłacanych przez siebie reklam oraz zadbanie o ich nową zgodną z wymogami ustawy formę.
Treść wspomnianego "przewodnika" została opracowana wspólnie z przedsiębiorcami i ekspertami od projektowania przestrzeni miejskich. Tak, by nowe standardy były korzystne zarówno dla miasta, jak i reklamodawców.
Co dokładnie ustawa oznacza dla Warszawy? Sprawdzała to reporterka Radia ESKA, Agata Sulińska: