W stosunku do analogicznego okresu minionego roku ESKA zanotowała wzrost udziału w czasie słuchania o 1,9 pkt. proc., co było największym wzrostem na rynku radiowym.
- Od lat pozycjonujemy Radio ESKA jako uniwersalnego dostarczyciela hitów na czasie i pozytywnej energii – markę dla osób młodych duchem, nie tylko dla młodzieży. Ważne, że nie tylko udaje nam się zdobywać serca młodych, ale też, że oni z nami zostają na długie lata – mówi Andrzej Descours, Brand Manager Radia ESKA.
Rynek reklamy radiowej odrobił już pandemiczne straty i wciąż rośnie. Wydatki reklamowe netto na radio wyniosły w 1. półroczu 2021 roku 351 mln zł (wg najnowszego raportu Publicis Groupe). Radio jest jedynym medium tradycyjnym, które zanotowało wzrost przychodów względem nie tylko 1. połowy 2020 roku, ale też 1. połowy roku 2019. Względem 1. półrocza ub.r. dynamika radia wyniosła aż 20 proc. i była na porównywalnym poziomie jak dwóch wiodących w Polsce mediów reklamowych – internetu (24 proc.) i telewizji (21 proc.). Natomiast w porównaniu z przedpandemicznym rokiem 2019 dynamika wyniosła 4 proc. Na minusie względem czasów sprzed COVID-19 jest wciąż m.in. telewizja.