Alivia

i

Autor: Alivia

Tu i teraz trwa wojna z rakiem. Twój 1% to amunicja, która pozwoli chorym wygrywać!

2016-04-01 2:00

Każdego roku 150 tysięcy osób w całej Polsce dowiaduje się, że ma raka. Zapadnie na niego średnio co czwarty z nas, a każdy będzie miał z nim do czynienia – w najbliższym otoczeniu rodziny, przyjaciół, sąsiadów. Non stop trzeba być przygotowanym na podjęcie wyzwania. W walcez rakiem bardzo ważne są silna wola, determinacja i wsparcie z zewnątrz. Niezbędnym elementem w tej nierównej wojnie są też po prostu pieniądze. Każdego roku 150 tysięcy osób w całej Polsce dowiaduje się, że ma raka. Zapadnie na niego średnio co czwarty z nas, a każdy będzie miał z nim do czynienia – w najbliższym otoczeniu rodziny, przyjaciół, sąsiadów. Non stop trzeba być przygotowanym na podjęcie wyzwania. W walce z rakiem bardzo ważne są silna wola, determinacja i wsparcie z zewnątrz. Niezbędnym elementem w tej nierównej wojnie są też po prostu pieniądze.

Takie przesłanie stoi za spotem „Wojna z rakiem" Fundacji Onkologicznej Alivia.


W pracę nad kampanią zaangażowały się uznane firmy – Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, Platige Image oraz studio produkcyjne Dobro. Wszyscy twórcy zrzekli się swojego wynagrodzenia.

Dlaczego chorzy na raka potrzebują pieniędzy?

Dlatego, że NFZ wielu nowoczesnych i skutecznych leków nie finansuje. Polscy pacjenci często są leczeni lekami starszej generacji, mniej skutecznymi niż leki stosowane w krajach Europy Zachodniej. Przekłada się to na wyniki leczenia. Z grupy 150 tys. chorych po 5 latach statystycznie w Polsce przeżyje niecałe 70 tys. osób. Współczesna wiedza medyczna pozwala jednak uratować́ co najmniej 100 tys., co oznacza, że ok. 30 tys. osób rocznie umiera, choć nie musi. To tyle, ile liczy populacja niewielkiego miasta!

Chorzy na raka w Polsce, aby żyć, często są zmuszeni do samodzielnego finansowania terapii. A zdarza się, że terapia, która może uratować im życie kosztuje kilkanaście – kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie. Mało kto jest w stanie pozwolić sobie na takie wydatki. Chorzy często wyprzedają co mogą, zapożyczają się u rodziny lub przyjaciół, biorą kredyty na leczenie... a i to czasami nie wystarcza. Dlatego tak ważne jest wsparcie finansowe, poprzez darowizny lub przekazanie 1% podatku Fundacji Alivia.

Dlaczego warto przekazać 1% podatku właśnie Alivii?

Fundacja Alivia została założona przez Bartka i Agatę Polińskich tuż po tym, jak na własnej skórze przekonali się, czym jest wojna z rakiem. Agata miała 28 lat, kiedy dowiedziała się, że choruje na raka. Wygrała z chorobą, dzięki swojej determinacji i silnej woli życia, ale również dzięki dużym środkom finansowym, za które kupiła skuteczne leki. Agata i Bartek dobrze znają sytuację pacjentów i korzystają ze swojego doświadczenia, pomagając im wygrywać z chorobą.

Fundacja motywuje swoich podopiecznych do aktywnej postawy w trudnym procesie leczenia onkologicznego. Zachęca do szukania jak największej ilości informacji na temat danego przypadku, podejmowania decyzji dotyczących leczenia wspólnie z lekarzem.

Alivia daje chorym konkretne narzędzia do walki z rakiem i podpowiada sposoby ułatwiające dotarcie do informacji. Pomaga im gromadzić środki na nierefundowane przez NFZ leki, badania diagnostyczne, konsultacje medyczne, sprzęt ortopedyczny i środki opatrunkowe. Zbiórkę funduszy umożliwia Program Skarbonka, który Alivia prowadzi dla potrzebujących. W ramach tego programu Fundacja Alivia przekazała chorym na raka już ponad 2,3 mln zł na ratowanie ich zdrowia i życia.

Fundacja udostępnia też bezpłatnie serwisy www.Onkomapa.pl i www.Kolejkoskop.pl. Dzięki nim chorzy mogą znaleźć najlepszy ośrodek onkologiczny w okolicy, najwyżej ocenianego lekarza, a także wyszukać najkrótszą kolejkę do bezpłatnych badań diagnostycznych. Publikuje również w języku polskim nowości onkologiczne ze świata na swojej stronie.

Pomóż chorym w walce z rakiem! Wejdź na stronę www.alivia.org.pl/rozliczenie-pit-1-procent/ , pobierz wygodny program do rozliczenia podatku i przekaż 1% Fundacji Alivia (KRS 0000358654).

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki