Upadłość Orbis Travel: W pierwszej kolejności powroty do kraju, później odszkodowania

2010-09-29 13:36

W pierwszej kolejności pokryte będą koszty związane z powrotem turystów do kraju. Następnie w miarę możliwości wypłacone zostaną zaliczki, które wpłacili klienci– informuje Signal Iduna, ubezpieczyciel biura Orbis Travel. Pieniądze, w sumie ponad 6 milionów złotych gwarancji, jest w dyspozycji Marszałka Województwa Mazowieckiego.

Towarzystwo Ubezpieczeniowe Signal Iduna wydało już oficjalny komunikat dla klietów upadłego biura Orbis Travel:

Uprzejmie informujemy, że Towarzystwo Ubezpieczeniowe Signal Iduna jest dostawcą gwarancji ubezpieczeniowej dla PBP Orbis Sp. z o.o. na kwotę 6.036.041,00 złotych.

Beneficjentem gwarancji jest Marszałek Województwa Mazowieckiego i to w jego gestii leży rozdzielenie kwoty gwarancji ubezpieczeniowej.

Zgodnie z uzyskanymi informacjami w pierwszej kolejności pokryte będą koszty związane z powrotem turystów do kraju. Następnie w miarę możliwości wypłacone zostaną zaliczki, które wpłacili klienci Polskiego Biura Podróży Orbis Sp. z o.o.


Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik powołał specjalny zespół, który monitoruje sytuację i udziela wszelkich informacji związanych z upadłością biura. Klienci biura mogą uzyskać informacje pod numerem telefonu (22) 59 79 523, (22) 59 79 552, (22) 59 79 520.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki