Hamburger mówi: Żegnaj, keczupie

2013-10-29 1:00

Po 40 latach współpracy McDonald's zrywa umowę z producentem keczupu Heinz. Według oświadczenia sieci powodem miało być zatrudnienie przez Heinza jednego z byłych menedżerów konkurencyjnego Burger Kinga.

- Ze względu na ostatnie decyzje dotyczące menedżerów Heinza zdecydowaliśmy się na zmianę dostawców w najbliższym czasie - napisano w oficjalnym oświadczeniu, które opublikowała "Pittsburgh Post-Gazette". Na razie nie wiadomo, jaka firma będzie produkować czerwony przysmak dla popularnej sieciówki z hamburgerami. Do momentu wyłonienia nowej firmy, która będzie dostarczała keczup do McDonald's, nadal będą tam dostępne produkty Heinza.

Nie jest tajemnicą, że dla Heinza ważniejszym klientem niż McDonald's zawsze był Burger King. Keczup ten znaleźć można w blisko 80 proc. lokali sieci na całym świecie.

Co więcej, współpraca z Burger Kingiem owocowała zwiększeniem rozpoznawalności marki. Dlaczego? Bo o ile McDonald's sprzedawał keczup ze swoim logo, to Burger King z logo Heinz. W lutym producent keczupu został kupiony przez firmy kontrolowane przez Warrena Buffeta. Jedną z pierwszych decyzji biznesowych stało się zatrudnienie Bernarda Heesa, który wcześniej pracował jako menedżer właśnie w Burger Kingu.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki