Starość - zdj. ilustracyjne

i

Autor: Pixabay 84-letnia kobieta błąkała się sama w nocy po ulicach Ełku. Pomógł jej taksówkarz.

Niemcy. Ambasada RP w Berlinie domaga się usunięcia reklamy „Nowa Polka babci”

2021-06-03 23:02

Firma Procura Care, zajmująca się zatrudnianiem opiekunek dla seniorów w Niemczech, prowadzi kampanię „Nowa Polka babci”. Na zdjęciu z reklamy znajduje się uśmiechnięta starsza pani, którą obejmuje młoda opiekunka.

Szokujące zachowanie Patryka Jakiego za granicą! Nie miał żadnych hamulców [WIDEO]

Miasto otworzy wreszcie ośrodki dla starszych. Seniorzy odzyskają swoje centra

Firma Procura Care, zajmująca się zatrudnianiem opiekunek dla seniorów w Niemczech, prowadzi kampanię „Nowa Polka babci”. Na zdjęciu z reklamy znajduje się uśmiechnięta starsza pani, którą obejmuje młoda opiekunka. Określenie, że ktoś jest czyjś było powszechnie używane za czasów niewolnictwa, a także w ramach stosunków feudalnych np. na terenie Polski. Mowa była o chłopach jakiegoś dziedzica, o czyimś niewolniku. I to jest nie do przyjęcia z dzisiejszego punktu widzenia. Z drugiej strony już powszechnie używane określenie „moja służąca” (np. w II RP) czy np. „nasza niania” używane bez problemu także dzisiaj, nie budzi żadnych kontrowersji. Wydaje się, że oburzeni hasłem reklamowym są zbulwersowani faktem, że to Polka ma niejako „należeć” do Niemki. Jednym słowem, do głosu dochodzą antyniemieckie resentymenty, i tu leży pies, czyli owczarek niemiecki, pogrzebany. W piśmie z żądaniem usunięcia reklam z autobusów, wystosowanym przez ambasadę niemiecką w Berlinie, znajdują się m.in. „argumenty natury historycznej”.

opieka senior

i

Autor: pixabay.com Zdjęcie ilustracyjne

Stara Niemka, młoda Polka

Ale wracając do niemieckiej babci i polskiej opiekunki. Ambasada RP w Berlinie przekazała PAP, że po zbadaniu sprawy zażądała od firmy usunięcia tej reklamy.„Z uwagi na liczne doniesienia prasowe oraz głosy oburzenia polskich i niemieckich obywateli informujących o obraźliwej, noszącej znamiona rasistowskie kampanii reklamowej, niemieckiej agencji poradnictwa i pośrednictwa opiekuńczego Procura 24 Pflegevermittlung, będącej częścią firmy Procura Care UG, kierownictwo Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP poleciło polskiej ambasadzie w Berlinie sprawdzenie, czy rzeczywiście taka kampania ma miejsce i czy w ramach tej kampanii naruszane są interesy i dobre imię obywateli polskich pracujących w Niemczech, a w razie potwierdzenia tego rodzaju faktów podjęcie stosownych działań” - poinformował dzisiaj PAP rzecznik polskiej ambasady w Berlinie Dariusz Pawłoś.Polska placówka dyplomatyczna w Berlinie ustaliła, że „wspomniana agencja posługuje się w różnych materiałach i w różnej formie sloganem reklamowym „Omas neue Polin”, co najmniej od 2016 roku”

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki