Polonijni uczniowie nie gubią się w liczbach

2014-03-22 3:00

Uczniowie z polonijnych placówek rywalizowali w miniony czwartek w międzynarodowym konkursie Kangur Matematyczny 2014. Emocje sięgały zenitu, bo każdy chciał pokazać, że matematyka jest jego mocną stroną!

Konkurs został zorganizowany między innymi w Polskiej Szkole Dokształcającej im. gen. Kazimierza Pułaskiego na Brooklynie. - Zmagania matematyczne trwały 75 minut, po upływie około godziny pierwsi ukończyli test uczniowie z klasy siódmej: Maksymilian Obara i Sebastian Dziewa. Według nich był trudny, a większość zadań wymagała logicznego myślenia... Sandra Kralik, uczennica z Brooklyn Technical High School, stwierdziła, że zadania były trudniejsze niż w zeszłym roku. Tym razem, jako uczennica 9 klasy pisała na poziomie klas 9-10, a w zeszłym roku, jako uczennica klasy 8 pisała na poziomie klas 7-8 - opowiada Andrzej Popadiuk, dyrektor Polskiej Szkoły Dokształcającej im. gen. Kazimierza Pułaskiego na Brooklynie.

Jednak nie dla wszystkich uczniów test matematyczny okazał się skomplikowany; byli też tacy, którzy nie mieli żadnego problemu z jego rozwiązaniem. - Victor Borowski z klasy 4 uważał, że w większości zadania były łatwe, ale najwięcej trudności sprawiło mu zadanie związane z liczbami podniesionymi do potęgi drugiej - dodaje Beata Kruzel ze szkoły na Brooklynie. Najmłodsi uczestnicy konkursu byli uczniami klasy trzeciej, natomiast najstarszą uczennicą była Sandra Kralik z klasy 9 - licealnej.

Tuż po zakończeniu matematycznych zmagań uczniowie pytani, dlaczego biorą udział w tym konkursie, odpowiadali, że lubią matematykę oraz że chętnie wezmą udział w konkursie w przyszłym roku. Również rodzice są dumni i zadowoleni, że ich pociechy chętnie biorą udział w Kangurze Matematycznym. Jest to dla ich dzieci dodatkowe doświadczenie oraz dodatkowy sprawdzian wiadomości z matematyki.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki