Nowe Porsche 911 GT3! Ile kosztuje? CENA w Polsce, wyposażenie, osiągi

2021-02-17 10:27

Porsche 911 GT3 nowej generacji nareszcie zadebiutowało. Siódme już wcielenie tego samochodu sportowego o wysokich osiągach, powstało w ścisłej współpracy z Porsche Motorsport. Wyścigowa technika została przeniesiona do seryjnego auta z homologacją drogową. Auto jest lekkie, rasowy wygląd zewnętrzny został podporządkowany aerodynamice, a sercem jest 510-konny wolnossący sześciocylindrowy silnik typu bokser o pojemności 4 litrów.

Wyścigowy samochód dopuszczony do ruchu ulicznego - tak należy nazwać Porsche 911 GT3. Wysokoobrotowa jednostka napędowa tego auta w praktycznie niezmienionej formie została przeniesiona z Porsche 911 GT3 Cup. Tak powstała genialna maszyna: efektywna, emocjonująca, precyzyjna i o wysokich osiągach – idealna na tor i nadająca się do użytku na co dzień. Auto napędzane 6-cylindrowym, 4-litrowym boxerem (510 KM i 470 Nm), pojedzie z maksymalną prędkością 320 km/h (318 km/h z PDK). To czyni pojazd jeszcze szybszym od poprzedniego 911 GT3 RS. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 3,4 sekundy. Porsche oferuje nowy model także z 6-biegową przekładnią manualną, zapewniającą wyjątkowo purystyczne wrażenia z jazdy.

Sprawdź swoją wiedzę: QUIZ. Ile wiesz o autach Porsche?

Wyrafinowana aerodynamika, zaprojektowana z uwzględnieniem doświadczeń zdobytych w wyścigach, generuje dużo większy docisk bez zauważalnego wpływu na współczynnik oporu powietrza. W pozycji wyczynowej ręcznie regulowane elementy skrzydła i dyfuzora znacząco podnoszą ciśnienie aerodynamiczne, istotne pod kątem uzyskiwania wysokich prędkości w zakrętach. To jednak konfiguracja zarezerwowana wyłącznie dla jazdy w warunkach torowych – bo właśnie tam 911 GT3 może zaprezentować wszystkie swoje atuty.

Podczas finalnych testów na północnej pętli toru Nurburgring, nowy model okazał się o ponad 17 sekund szybszy od poprzednika. Kierowca rozwojowy Lars Kern przejechał pełne okrążenie o długości 20,8 km w zaledwie 6:59,927 min. Krótszą, liczącą 20,6 km pętlę, która wcześniej służyła jako punkt odniesienia, 911 GT3 pokonało w 6:55,2 min. Samochód, zaopatrzony w opcjonalnie dostępne ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2 R, w fachowych rękach ambasadora marki Porsche Jörga Bergmeistera w czasie kilku przejazdów konsekwentnie legitymował się niezmiennymi osiągami. Dla Bergmeistera – doświadczonego profesjonalnego kierowcy wyścigowego – to „zdecydowanie najlepszy produkcyjny wóz”, jakim kiedykolwiek jeździł w „Zielonym Piekle”.

Pomimo szerszego nadwozia, większych kół i dodatkowych rozwiązań technicznych, masa własna nowego 911 GT3 plasuje się na równi z poprzednikiem. Egzemplarz z manualną przekładnią waży 1418 kg, a z PDK – 1435 kg. W utrzymaniu dyscypliny wagowej pomagają przednia pokrywa wykonana z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym (CFRP), lekkie szklane szyby, zoptymalizowane tarcze hamulcowe oraz kute obręcze z lekkich stopów, a także osłona tylnej części kabiny. Lekki sportowy układ wydechowy zmniejsza masę własną o co najmniej 10 kg, a dzięki bezstopniowo, elektrycznie regulowanym klapom pozwala pogodzić niezwykle emocjonujące wrażenia dźwiękowe z normą emisji spalin Euro 6d ISC FCM (EU6 AP). Zużycie paliwa nowego 911 GT3 w cyklu mieszanym wynosi 13,3 l/100 km (PDK – 12,4 l/100 km).

ZOBACZ: Rekord w DRIFCIE samochodem elektrycznym! Porsche Taycan wpisało się do Księgi Rekordów Guinnessa

Wyścigowe geny są widoczne praktycznie we wszystkich detalach nowego 911 GT3. Projekt kokpitu odpowiada temu z obecnej generacji modelu. Nowością jest ekran torowy: wystarczy nacisnąć przycisk, aby zredukować zawartość wyświetlaczy po lewej i prawej stronie centralnego obrotomierza, wyskalowanego do 10 tysięcy obrotów na minutę, do informacji istotnych podczas jazdy na torze, takich jak ciśnienie w ogumieniu, temperatura oleju, poziom paliwa i temperatura cieczy chłodzącej. Pojawiają się tam również zalecenia asystenta zmiany biegów, z kolorowymi paskami po lewej i prawej stronie obrotomierza, oraz wskaźnik zmiany biegów zaczerpnięty z Porsche Motorsport.

2021 Porsche 911 GT3

i

Autor: Porsche Nowe Porsche 911 GT3

Klienci, zwłaszcza w przypadku modeli Porsche z rodziny GT, coraz częściej zamawiają personalizowane opcje wyposażenia. Z tego powodu dla nowego 911 GT3 dostępne są elementy z oferty Porsche Exclusive Manufaktur; uzupełniają je specyficzne dla tego modelu dodatki, takie jak lekki karbonowy dach z widoczną strukturą. Na uwagę zasługują także lusterka boczne z górnymi elementami obudowy z włókna węglowego oraz przyciemnione reflektory LED z wiązką matrycową i korespondujące z nimi tylne lampy Exclusive Design bez czerwonych akcentów. Gamę czarnych obręczy wzbogacają felgi w kolorze Guards Red lub Shark Blue. W przypadku wystroju wnętrza dostępny jest szereg elementów w kolorze nadwozia lub innym wybranym odcieniu. Należą do nich m.in.: tarcze obrotomierza i stopera Sport Chrono, pasy bezpieczeństwa oraz listwy wykończeniowe. Równie ekskluzywny jak nowe 911 GT3 jest indywidualny czasomierz, który Porsche Design oferuje wyłącznie nabywcom samochodu.

Nowe Porsche 911 GT3 kosztuje w Polsce minimum 865 tysięcy złotych. Rozpoczęcie dostaw do klientów przewidziano na maj 2021 r.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki