Audi tnie koszty po dieselgate

2016-10-19 15:13

Nie tylko Volkswagen musi dokładnie przyjrzeć się swoim wydatkom. Afera spalinowa zbiera olbrzymie żniwo finansowe – Audi nie zamierza finansować badań nad kolejną platformą.

Co to oznacza dla marki? Obecnie modele Audi od A4 do A8 oraz średnie i duże SUV-y tej marki (oraz np. Porsche Macan) zbudowane są na platformie MLB. Opracowano ją dla samochodów klasy średniej. Oszczędność jej użycia polega na fakcie, że nie trzeba opracowywać na nowo położenia pedałów czy ściany grodziowej względem przednich kół. Te wartości zawsze są stałe. Reszta wymaga tylko skalowania, niezależnie od nadwozia, typu, wyglądu czy napędu.

Zobacz też: Audi RS5 pojawiło się na Nurburgringu!

Na tej płycie podłogowej miała powstać nowa generacja Audi A8.

Teraz jednak szukanie oszczędności wymaga gwałtownych zmian. To oznacza, że gama Audi może zostać oparta na płycie MSB projektu Porsche. To rozwiązanie prawdopodobnie wskazuje, że A4 po raz pierwszy w historii może być samochodem tylnonapędowym.

Nie wiadomo co stanie się z mniej dochodowymi projektami jak np. trzecia generacja Audi R8. Pojawiają się plotki, że Audi skorzysta z.... bazy przeznaczonej dla Porsche 911.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki