BMW i8 Hydrogen Fuel Cell: wodór to przyszłość?

2015-07-04 16:16

BMW kontynuuje szeroko zakrojoną akcję prezentowania swoich możliwości technologicznych. Po pokazaniu hybrydowego minivana i samochodu kompaktowego z wtryskiem wody do silnika, przyszedł czas na auto, które jeździ na wodór. Oto BMW i8 Hydrogen Fuel Cell.

Wodorowe i8 różni się znacząco od tego hybrydowego. W samym wyglądzie są spore różnice. I tutaj jest pewien szkopuł, bo wodorowe i8 wygląda dużo gorzej niż hybrydowe. Wszystko spowodowane chęcią uzyskania jak najniższego oporu powietrza. Zmieniono również opony, które są teraz z wąskim profilem przez co obniżono również opory toczenia.

Czytaj: BMW Serii 2 Active Tourer PHEV: hybrydowa ofensywa?

Jednak najwięcej zmian znajdziemy w napędzie. Największą modyfikacją w BMW i8 Hydrogen Fuel Cell jest usunięcie benzynowego silnika o pojemności 1.5 l. W jego miejscu zainstalowany został zbiornik na wodór. Z ogniw paliwowych zasilany jest motor elektryczny, który generuje moc 256 KM (188 kW). Warto wspomnieć, że hybrydowe BMW i8 osiąga aż 362 KM -31 KM z jednostki benzynowej i 131 KM z silnika elektrycznego.

Czy BMW i8 Hydrogen Fuel Cell trafi do sprzedaży? Obawiamy się, że w związku ze szczątkową ilością stacji do tankowania wodoru, wodorowa technologia nie zawojuje rynków.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki