Cupra Formentor - to pierwszy samodzielny model marki Cupra

2019-02-22 18:12

Cupra w zeszłym roku stała się osobną marką. Obecnie w jej gamie są dwa usportowione Seaty - Leon i Ateca. Zbliża się jednak pierwszy samodzielny model Cupry - Formentor.

Coraz częściej hybrydowy napęd służy nie tylko po to, by zmniejszyć zużycie paliwa, ale i poprawić osiągi (a przy okazji zmieścić się w normach emisji dla gamy modelowej). Cupra Formentor, bo tak ma nazywać się nowy coupe-SUV sportowej podmarki Seata, nie jest wyjątkiem. Jako koncepcyjny samochód dołączy do grona sportowych, hybrydowych aut studyjnych na nadchodzących targach w Genewie.

Auto wygląda w zasadzie na gotowy produkt. Gdyby nie informacja, że jest to jeszcze koncept, można by uznać je za produkcyjną wersję. Mamy tu linie przypominające Seata Tarraco i opadającą linię dachu typową dla segmentu coupe-SUV. Wąskie LED-owe reflektory z przodu uzupełniono o dodatkowe, okrągłe światła. Przód Formentora ma coś z... Alfa Romeo Stelvio? Czy tylko nam się wydaje?

Przeczytaj także: Peugeot prezentuje ostrą wersję 508! Hybrydowy koncept zadebiutuje w Genewie

Tył pozostaje z kolei w zgodzie z obecną modą - przecina go listwa świetlna, która łączy tylne światła. Klapa bagażnika zwęża się ku dołowi, który zdobi dyfuzor i poczwórnie zakończony wydech.

Najciekawsze dzieje się jednak pod maską. Formentor ma być napędzany hybrydowym układem o mocy łącznej 241 KM, zestawionym z dwusprzęgłowym automatem. Dodatkowa klapa, wyglądająca jak wlew paliwa, umieszczona na błotniku zdradza, że będzie to hybryda plug-in. Nie znamy szczegółów dotyczących mocy poszczególnych silników, a jedynie spodziewany zasięg wyłącznie na silniku elektrycznym (50 km). Takie czasy - na szczegóły i dane techniczne trzeba jeszcze poczekać. 

Koncepcyjna Cupra Formentor

i

Autor: Cupra Koncepcyjna Cupra Formentor Link: Zobacz więcej w GALERII

We wnętrzu dominują sportowe fotele, które z wyglądu zapowiadają, że nie wypuszczą kierowcy z objęć nawet podczas jazdy torowej. Trzymamy kciuki, że pozostaną elementem wyposażenia seryjnej wersji. Reszta wnętrza wygląda zupełnie zwyczajnie. Jak nie w koncepcie.

Cupra przedstawia studyjnego Formentora jako przedsmak charakteru marki w przyszłości. Z drugiej strony, robi to na przykładzie samochodu, który wygląda jakby mógł zjeżdżać z taśm już w przyszłym tygodniu. Czas pokaże kiedy i w jakiej postaci zobaczymy gotowego do masowej produkcji Formentora.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki