Debiut Audi e-tron. Takie jest pierwsze seryjne w pełni elektryczne Audi

2018-09-18 9:18

Producent samochodów z Ingolstadt prezentuje Audi e-tron w pełnej okazałości. Model ten to pierwszy w pełni elektrycznie napędzany samochód czterech pierścieni, który już rafił do seryjnej produkcji. Pojazd jest SUV-em klasy wyższej o dużych walorach użytkowych, legitymujący się sportowymi właściwościami jezdnymi i znacznym zasięgiem.

Elektryczny SUV Audi napędzany jest dwoma mocnymi silnikami elektrycznymi, neutralnymi pod względem emisji CO2 i bardzo cichymi, a nowa generacja napędu na cztery koła quattro, ma zapewniać doskonałą trakcję i dynamikę. Napęd nieustannie, zmiennie i precyzyjnie rozkłada moment obrotowy pomiędzy obiema osiami. Kluczowym czynnikiem wpływającym na sportowy charakter i wyjątkową dynamikę poprzeczną auta, jest niskie położenie i centralna pozycja montażowa systemu akumulatorów. System ten pozwala na pokonywanie przez ten samochód dużych dystansów i czyni go odpowiednim do długich podróży.

Według danych Audi na jednym ładowaniu e-tron przejedzie do 400 kilometrów (według normy WLTP). Ze startu zatrzymanego SUV osiąga prędkosć 100 km/h w 5,7 sekundy. Prędkość maksymalna ustawiona jest na 200 km/h. Generowana moc to 300 kW (408 KM), a maksymalny moment obrotowy wynosi 664 Nm. Pojazd potrafi holować przyczepę o masie do 1800 kilogramów.

Audi e-tron odzyskuje energię wyłącznie za pomocą swych silników elektrycznych – dzieje się tak w ponad dziewięćdziesięciu procentach operacji hamowania. Elektryczny SUV wykorzystuje swój maksymalny potencjał rekuperacji w połączeniu ze zintegrowanym systemem sterowania hamulcem elektrohydraulicznym. Audi jest pierwszym na świecie producentem samochodów stosującym tego typu system w produkowanym seryjnie pojeździe elektrycznym. Przemyślanie zaprojektowana aerodynamika wpływa znacząco na wydajność auta. Jednym z najważniejszych elementów tej koncepcji są opcjonalne, wirtualne lusterka zewnętrzne – zastosowane po raz pierwszy w modelu produkcji seryjnej. Nie tylko zmniejszają one opór aerodynamiczny, ale również wynoszą na zupełnie nowy poziom cyfryzację pojazdu.

Audi e-tron oferuje typowe dla dużych modeli rodem z Ingolstadt przestrzeń i wygodę. Nadwozie mierzy 4902 mm długości, 1938 mm szerokości i 1663 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2923 mm. Bagażnik pomieści 660 litrów, a po złożeniu oparć kanapy 1614 l. Cechy te w połączeniu z wysokiej jakości materiałami i wykonaniem, czynią mobilność elektryczną wyjątkowym doświadczeniem segmentu premium. Standard premium zapewniony jest także przez kompleksową i niezawodną gamę opcji ładowania, z inteligentnymi rozwiązaniami przeznaczonymi zarówno dla ładowania w domu, jak i podczas podróży.

Od nawigacji z planerem przebiegu trasy e-tron wyświetlającym najbardziej właściwy przebieg trasy z zaznaczonymi punktami ładowania, przez automatyczne naliczanie należności za ładowanie, po zdalne sterowanie różnymi opcjami za pomocą smartfona – Audi e-tron jest bardzo dobrze skomunikowane z siecią i otoczeniem. Samochód wyposażono w najwyższej jakości stację multimedialną MMI navigation plus, w skład której standardowo wchodzą hotspot Wi-Fi oraz moduł transmisji danych w standardzie LTE Advanced. Liczne systemy wspomagające kierowcę odciążają go w drodze. Dla przykładu: standardowy system asystenta wydajności promuje ekonomiczny styl jazdy wyświetlając prognozy i uruchamiając automatyczną rekuperację. Jeśli klient wybierze adaptacyjnego asystenta jazdy, system może też predyktywnie wyhamowywać i przyspieszać tego elektrycznego SUV’a.

Audi e-tron już zjeżdża z taśmy produkcyjnej neutralnej pod względem emisji CO2 fabryki Audi w Brukseli. Pierwsze dostawy do klientów w Polsce rozpoczną się na początku 2019 roku.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki