Debiutuje Audi SQ8 TDI - to kolejna "eska" z dieslem pod maską. Ma gigantyczny moment obrotowy

2019-06-22 16:30

Rodzina Audi S powiększa się o kolejnego sportowego SUV-a. Podobnie jak w przypadku innych usportowionych modeli z Inglostadt, na rynku europejskim przewidziano możliwość zamówienia auta jedynie z silnikiem diesla. 8-cylindrowe TDI rozwija 435 KM, ale najbardziej imponujący jest moment obrotowy - aż 900 Nm!

Najnowsze Audi z rodziny S są dostępnie wyłącznie z silnikami diesla. Świeżo zaprezentowany model SQ8 TDI nie będzie wyjątkiem. Flagowy SUV marki jest napędzany przez 8-cylindrową, 4-litrową jednostkę wysokoprężną, doładowaną dwiema turbinami.

Przeczytaj także: TEST Audi Q8 50 TDI 3.0 V6 286 KM: podróżowanie w nowym wymiarze

Potężny moment obrotowy 900 Nm ma zapewnić bardzo przyzwoite osiągi. 5-metrowy wóz ma się rozpędzać do setki w 4,8 sekundy. Doskonałe wrażenia z jazdy ma również zapewnić elastyczność, co jest niezwykle ważne dla klientów na Audi z rodziny S (niedawno pisaliśmy o oczekiwaniach klientów i o tym, dlaczego Audi z rodziny S będą dostępne tylko jako diesle - KLIKNIJ).

Elektryfikacja dosięgnęła również SQ8 - usportowiony SUV to miękka hybryda, a więc jest wyposażony w 48-woltową instalację, specjalny rozrusznik i rozszerzone możliwości żeglowania i poruszania się z wyłączonym silnikiem. Konkretnie mówimy tu o możliwości toczenia się przez 40 sekund ze zgaszonym motorem benzynowym. Standardowo, jest też opcja żeglowania na biegu jałowym. Za pomocą prądu wprawiana w ruch jest również turbina, a układ start stop wyłączy silnik podczas zwalniania już przy 22 km/h. Skąd Audi odzyskuje energię? Z układu hamulcowego i, co ciekawe, z działania aktywnego zawieszenia.

Audi SQ8 TDI

i

Autor: Audi Audi SQ8 TDI

SQ8 ma się świetnie prowadzić również dzięki zmianom dotyczącym układu jezdnego i przeniesienia napędu. Napęd to rzecz jasna Quattro - tu dzieląca moc 40:60, faworyzując tym samym oś tylną. Opcjonalnie będziemy mogli również zamówić pakiet sportowy, dzięki któremu będziemy mieli sportowy dyferencjał i skrętną oś tylną. Nienaganne prowadzenie ma również być zasługą systemu aktywnej stabilizacji przechyłów, a dla zwiększonej siły hamowania możemy zdecydować się na ceramiczne tarcze hamulcowe.

Wizualne zmiany nie poszły zbyt daleko, co widać na zdjęciach. We wnętrzu zasiądziemy w sportowych fotelach, które, jeśli trzymać się założeń modeli z serii „S”, będą dobrze wspierać ciało kierowcy w zakrętach, ale jeszcze lepiej relaksować na długich trasach.

Twój pupil jest bezcenny, ale karma czy zabawki już niekoniecznie. Sprawdź rabaty na stronie ZOOplus kody rabatowe.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki