Ford Focus EcoBoost Hybrid

i

Autor: Ford Ford Focus EcoBoost Hybrid

Debiutuje Ford Focus EcoBoost mHEV. Kompakt z układem miękkiej hybrydy i 48-woltową instalacją

2020-06-24 14:46

Ford Focus przeszedł odświeżenie. Popularny kompakt został zelektryfikowany i debiutuje w wersji EcoBoost mHEV. Motor spalinowy wykorzystuje teraz 48-woltową instalację elektryczną i jest miękką hybrydą. Samochód dzięki temu rozwiązaniu jest o 17% oszczędniejszy, a przy okazji zmian bardziej komfortowy i skomunikowany z siecią.

Zgodnie z planami Forda w temacie szeroko zakrojonej elektryfikacji pojazdów, do gamy modelowej zostaje wprowadzony Ford Focus z układem napędowym EcoBoost Hybrid. Jednostka spalinowa o pojemności 1.0 litra wspierana 48-woltową miękką hybrydą oraz system dezaktywacji cylindra, jest oszczędniejsza o 17% oraz legitymuje się lepszymi osiągami w porównaniu z motorem 1.5 EcoBoost. Nowy motor w Focusie generuje 155 KM, czyli o 5 KM więcej niż słabsza wersja silnika 1.5 EcoBoost przy emisji 93 g/km CO2 (NEDC). Ford Focus EcoBoost Hybrid będzie także oferowany w słabszej wersji o mocy 125 KM.

Sprawdź: Ma przedni napęd, ale i tak lata bokiem. Ford Focus ST 2.3 EcoBoost 280 KM 6MT - TEST, OPINIA, WIDEO

W konstrukcji jednostki standardowy alternator został zastąpiony zintegrowanym rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia magazynowanie energii odzyskiwanej podczas wytracania prędkości, a następnie układ wykorzystuje ją do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych (umieszczonych pod przednimi fotelami) o napięciu znamionowym 48 V. BISG działa również jako silnik elektryczny, płynnie współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową o niskich stratach tarcia wewnętrznego, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu. Samoregulujący się system miękkiej hybrydy nieustannie monitoruje sposób eksploatacji pojazdu, aby określić, kiedy i jak intensywnie ładować akumulator.

Nowy zelektryfikowany układ napędowy to nie wszystkie zmiany. Udoskonalony Focus oferuje również wyższy komfort, m.in. nowy cyfrowy wyświetlacz konfigurowalny na tablicy zegarów o przekątnej 12,3 cala, a także nowe funkcje łączności, dzięki którym korzystanie z samochodu posiadającego w standardzie FordPass Connect stanie się dla właścicieli źródłem większej satysfakcji. Wśród nich znajdzie się system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze, dostępny pod koniec roku.

Zobacz: Charakterny od samego początku. Tak zmieniał się Ford Focus ST przez blisko 20 lat - ZDJĘCIA, WIDEO

Nowa wersja wyposażenia Focus Connected zapewnia w standardzie wyposażenie doskonale wpisujące się w potrzeby kierowców biznesowych i prywatnych, w tym indukcyjną ładowarkę dla smartfonów i nawigację dla aktywowanego głosem systemu SYNC 3 z 8-calowym ekranem dotykowym.

Focus nadal będzie oferowany w wersji pięciodrzwiowego hatchbacka, kombi, a na wybranych rynkach z nadwoziem czterodrzwiowym, w szerokiej gamie odmian – między innymi w stylowej wersji Focus Titanium, jako crossover Focus Active inspirowany stylem segmentu SUV, a także sportowy Focus ST-Line i ekskluzywny Focus Vignale. Hybrydowe zespoły napędowe EcoBoost będą dostępne w całej gamie wersji i nadwozi.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki