Dotykowe ekrany nawet na kierownicy - tak Hyundai wyobraża sobie niedaleką przyszłość - WIDEO

2019-04-03 20:15

Personalizacja i większe możliwości - taka idea stoi za umieszczeniem ekranów dotykowych nawet na kierownicy koncepcyjnego Hyundaia. Wyświetlaczy we wnętrzu jest jednak więcej, a koreańska marka chwali się, że wcale nie rozpraszają nadmiernie uwagi kierowcy.

Hyundai - wizja kokpitu

i

Autor: Hyundai/ Materiały prasowe Hyundai - wizja kokpitu

Hyundai zaprezentował koncepcyjną wersję i30, która różni się od swojego produkcyjnego odpowiednika przede wszystkim wnętrzem. HMI Virtual Cockpit to wczesny prototyp kokpitu maksymalnie intuicyjnego i pełnego nowoczesnych technologii.

Ekrany, ekrany i jeszcze raz ekrany. To im poświęcono tu dużo uwagi. A konkretnie, przystosowaniu ich do nowego interfejsu, który ma być jak najbardziej ergonomiczny. Hyundai zapewnia, że w testach skupienia uwagi osiągnął on bardzo dobre wyniki i spełnia nawiązką wszelkie normy bezpieczeństwa w USA. Dotykowa obsługa ma być prosta i łatwo konfigurowalna pod preferencje użytkownika. Osiągnięto to między innymi dzięki haptycznym sygnałom zwrotnym - delikatnym wibracjom po naciśnięciu wirtualnego przycisku. Podobną technologię stosuje w topowych modelach Audi.

Hyundai - wizja kokpitu

i

Autor: Hyundai/ Materiały prasowe Hyundai - wizja kokpitu

Ekrany na środku deski rozdzielczej i między zegarami mają być wykonane w technologii, która pozwala na uzyskanie obrazu trójwymiarowego. Oba wyświetlacze są tak naprawdę podwójne, to znaczy składają się z dwóch, nałożonych na siebie ekranów oddalonych od siebie o 6 mm.

Nie wiadomo, czy zobaczymy te rozwiązania w produkcyjnych modelach. Archaiczny kształt kierownicy i dotykowe panele umieszczone w jej ramionach przypominają stare filmy science-fiction. Umieszczony centralnie ekran też wygląda dość niezręcznie, ale to w końcu wczesny koncept. Zobaczymy, co przyniesie przyszłość.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki