Elektryczna Kia Niro - w Polsce jeszcze w tym roku

2018-08-01 10:30

Choć samochody elektryczne w Polsce zyskują na popularności bardzo powoli, coraz więcej marek oferuje właśnie takie rozwiązania napędowe. Do grona aut całkowicie bezemisyjnych dołączy Kia Niro EV, która wejdzie do polskiej sprzedaży jeszcze w tym roku.

Kia Niro EV

i

Autor: Kia Polska/ Materiały prasowe Elektryczna Kia Niro EV

W polskiej sprzedaży elektryczny crossover Kia pojawi się w czwartym kwartale 2018 r. Uzupełni tym samym obecną gamę modelu Niro, który obejmuje już wersję hybrydową i hybrydową plug-in. Od 2016 roku, kiedy model Niro pojawił się na rynku, Kia sprzedała ponad 200 tysięcy egzemplarzy, z czego 65 tys. w Europie.

Kia Niro EV łączy zalety bezemisyjnych samochodów o napędzie elektrycznym z wszechstronnością crossoverów. Na pełnym naładowaniu ma zasięg do 450 kilometrów co sprawia, że jest jednym z najbardziej wydajnych pojazdów elektrycznych, jakie znajdziemy na rynku. Duży zasięg Niro EV zawdzięcza polimerowemu akumulatorowi litowo-jonowemu o pojemności 64 kWh. Po podłączeniu auta do szybkiej ładowarki o mocy 100 kW potrzeba zaledwie 54 minut, aby naładować akumulator do 80%. Przy zakupie będzie można wybrać także wersję z akumulatorem o mniejszej pojemności (39,2 kWh), który zapewnia zasięg do 300 kilometrów na jednym ładowaniu.

Niro EV jest napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM, generującym maksymalny moment obrotowy o wartości 395 Nm już od momentu ruszenia z miejsca. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 7,8 s. Ponieważ akumulator jest umieszczony nisko (pod podłogą bagażnika), środek ciężkości Niro EV wypada w podobnym miejscu, jak w sedanach czy hatchbackach.

Systemy bezpieczeństwa

Aktywne systemy bezpieczeństwa obejmują m.in. system ostrzegania przed kolizją (Forward Collision Warning z funkcją Forward Collision-Avoidance Assist), aktywny tempomat z funkcją zatrzymania i ruszania (Smart Cruise Control z funkcją Intelligent Stop & Go) oraz system utrzymywania auta na wybranym pasie ruchu (Lane Following Assist). Ten ostatni system zapewnia Niro EV drugi poziom jazdy autonomicznej.

Nowoczesne wnętrze

Kabina Niro EV jest nowoczesna i przestronna. Wnętrze różni się od pozostałych odmian Niro detalami. Deska rozdzielcza ma nowe jasnoniebieskie wykończenie, które kolorem nawiązuje do koloru podświetlenia na zewnątrz auta. Konsola środkowa została uproszczona, aby pomieścić pokrętło do wyboru trybu jazdy.

Nowe nastrojowe oświetlenie obejmuje zarówno konsolę środkową, jak i pokrętło zmiany trybu jazdy. Do wyboru jest jeden z sześciu kolorów – biały, szary, brązowy, czerwony, zielony i niebieski. Nowe elementy wykończenia w kolorze czarnym i niebieskim lakierowane na wysoki połysk znajdują się również na drzwiach.

Nowy system multimedialno-nawigacyjny współpracujący z 7-calowym ekranem dotykowym, umożliwia zlokalizowanie najbliższych punktów ładowania oraz monitorowanie poziomu naładowania akumulatora i zasięgu samochodu. Zestaw wskaźników, który tworzy kolejny 7-calowy kolorowy wyświetlacz LCD, jest unikalny dla Niro EV i umożliwia kierowcy łatwe sprawdzanie informacji dotyczących elektrycznego układu napędowego.

Nadwozie Niro EV ma szerokość 1805 mm i wysokość 1560 mm, co zapewnia dużą przestronność kabiny. Rozstaw osi wynoszący 2700 mm gwarantuje dużo miejsca na nogi wszystkim pasażerom. Długość nadwozia wynosi 4375 mm. Bagażnik Niro EV ma pojemność 451 litrów (wg VDA), czyli jest większy niż w wielu innych samochodach elektrycznych czy hybrydach typu plug-in.

Kia Niro EV jest drugim po Soulu EV elektrycznym samochodem marki Kia, który będzie sprzedawany na całym świecie. Europejski debiut nowego modelu będzie miał miejsce podczas październikowego Salonu Samochodowego w Paryżu. Do końca 2018 roku elektryczna odmiana Niro pojawi się w sprzedaży na europejskich rynkach. W Polsce – w 4. kwartale.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki