Małe, wielkie zmiany

Peugeot e-208 dostał nowy silnik i akumulator. Zasięg i moc robią wrażenie

2022-09-28 11:04

Elektryczny Peugeot e-208 po zmianach. Najmniejszy elektryk francuskiego producenta doczekał się modernizacji, która poprawi jego osiągi i pozwoli zwiększyć maksymalny zasięg. Bezemisyjny mieszczuch znad Sekwany otrzyma silnik z większego e-308, większy i wydajniejszy akumulator oraz nowe oprogramowanie. Jak to się przełoży na jazdę?

Elektryczny Peugeot e-208 po zmianach

Od 2023 roku elektryczny Peugeot e-208 będzie mocniejszy, a jego baterie wydajniejsze. Bezemisyjny mieszczuch otrzyma jednostkę napędową z większego, niedawno zaprezentowanego e-308, a także wysokonapięciowy (400 V) i efektywniejszy, litowo-jonowy akumulator, o pojemności użytecznej 48,1 kWh (51 kWh brutto). Jak to się przełoży na jazdę? Przede wszystkim najmniejszy w gamie elektryk będzie dysponował większą mocą i co najważniejsze, większym o prawie 40 km zasięgiem.

Peugeot e-208. Zasięg i moc robią wrażenie

Egzemplarze, które trafią do sprzedaży w przyszłym roku, będą napędzane przez mocniejszy silnik, generujący 156 KM i 260 Nm. W efekcie samochód będzie nieco szybszy, ale co bardziej istotne, wyposażony w nowy akumulator i zaktualizowane sterowniki, Peugeot e-208 zajedzie jeszcze dalej. Producent podaje, że po zmianach elektryczny mieszczuch ma zużywać średnio do 12 kWh/100 km, co ma pozwolić na przejechanie do 400 km (WLTP) na jednym ładowaniu. Jak długo trzeba spędzić pod ładowarką? Naładowanie baterii z 20 do 80 proc. z pomocą mocnej ładowarki (100 kW) zajmuje, zdaniem producenta, mniej niż 25 minut. Polskie ceny odświeżonego e-208 powinniśmy poznać już niebawem, a pierwsze samochody powinny pojawić się na drogach na wiosnę przyszłego roku.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki