Hummer powrócił! Ponad 1000 koni i „setka" w 3 sekundy! WIDEO, ZDJĘCIA

2020-10-21 11:18

Z poprzednikami łączy go nazwa i charakterystyczne elementy designu, ale już od strony technicznej to zupełne przeciwieństwo znanych do tej pory modeli. Terenowy Hummer powrócił w totalne nowej odsłonie i przyprawia o zawrót głowy. Ten całkowicie elektryczny pojazd legitymuje się imponującymi osiągami i rozwiązaniami, jakich do tej pory w żadnym pick-upie nie było.

General Motors oficjalnie przedstawia następcę kultowego Hummera. Prawie dziesięć lat po zjechaniu z linii montażowej ostatniego pojazdu tej marki, nazwa Hummer powraca w pojeździe silniejszym niż kiedykolwiek. GMC Hummer EV to jednocześnie powrót ikony, ale i wgląd w elektryczną przyszłość General Motors.

Pisaliśmy: Mariusz Pudzianowski o swoim Hummerze przerobionym na gaz: Potrafię liczyć

Muskularny i jednocześnie znacznie bardziej opływowy od swoich poprzedników Hummer EV, cechuje się wąskim pasem reflektorów LED na froncie, który układa się w charakterystyczny wzór, jakim na atrapach chłodnicy legitymowali się poprzednicy. Poza tym, jak na auto terenowe przystało, design wyróżnia się masywnymi zderzakami, osłonami karoserii i podwozia oraz uchwytami holowniczymi, przydającymi się w pojazdach sprawnych w terenie. Z tyłu wygospodarowano skrzynię ładunkową z otwieraną burtą, a karoseria została tak zaprojektowana, aby można było łatwo pozbyć się dachowych paneli i schować w bagażniku zlokalizowanym z przodu. Drzwi są pozbawione okiennych ram, a tylna szyba jest elektrycznie opuszczana.

Auto wyposażone w zawieszenie pneumatyczne standardowo będzie stało na 35-calowych oponach Goodyear Wrangler All Territory MT (w opcji 37-calowe). Adaptacyjne podwozie pozwala podnieść prześwit o 149 mm, aby poradzić sobie w ekstremalnym terenie. Hummer EV przejedzie przez bród o głębokości 610 mm. System UltraVision z 18 różnymi widokami z kamery będzie ułatwiał pokonywanie przeszkód, prezentując nawet widok spod podwozia.

Zobacz również: Rosyjski tuning nie zna granic! Do Hummera H2 założyli koła z Łady

Dane z jazdy są prezentowane na 12,3-calowym cyfrowym zestawie wskaźników oraz centralnym 13,4-calowy ekranie systemu informacyjno-rozrywkowego. Widżety informujące o stanie terenu i funkcjach pojazdu będą pomagać w doborze optymalnych ustawień pojazdu, a zaawansowani asystenci ułatwią jazdę w terenie. Ciekawą funkcją jest system czterech kół skrętnych umożliwiający pełzanie w stylu kraba (CrabWalk). Funkcja ta steruje przednimi i tylnymi kołami pod tym samym kątem przy niskich prędkościach, umożliwiając jazdę po linii przekątnej. Półautonomiczny system jazdy Super Cruise umożliwi przemieszczanie się w trasach bez użycia rąk.

GMC Hummer EV

i

Autor: General Motors GMC Hummer EV

To co najciekawsze w konstrukcji, kryje się pod skórą. Moc pochodzi z trzech silników, które generują szacunkową łączną moc 1014 KM i szokujące 15 592 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki tak ogromnej sile i napędowi na cztery koła Hummer EV przyspieszy od 0 do 100 km/h w około 3 sekund, przy skorzystaniu z systemu kontroli startu „Watts to Freedom”. Zlokalizowane pod podwoziem akumulatory zapewniają zasięg przekraczający 560 km. Moc ładowania baterii wynosi do 350 kW, a to oznacza, że 10 minut ładowania będzie się przekładać na doładowanie energii pozwalającej na przejazd 160 km. 

Auto w salonach pojawi się w 2021 roku. Co ciekawe, w roku 2022 General Motors zaoferuje wersję EV 3X o mocy zmniejszonej do 811 KM i 12 880 Nm z zasięgiem 483 km (napęd także 3-silnokowy). Na rok 2023 planowana jest natomiast odmiana EV 2X wyposażona w napęd 2-silnikowy o mocy 634 KM i 10 033 Nm oraz zasięgu 483 km na jednym ładowaniu. Podstawową 2-silnikową odmianą szykowaną na rok 2024 będzie EV 2X's legitymująca się zasięgiem 402+ km.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki