Hybrydowy DS 7 Crossback E-TENSE 4x4: dużo mocy i tony awangardy - GALERIA

2019-06-18 18:22

Awangardowy do bólu DS 7 Crossback przeszedł drastyczną transformację, która zmieniła go w jeszcze lepszego i sprawniejszego SUV-a. Francuscy inżynierowie połączyli napęd hybrydowy z układem przeniesienia napędu na cztery koła, tym samym tworząc wariant E-TENSE o mocy 300 koni mechanicznych.

Nowy wariant E-TENSE luksusowego SUV-a DS 7 Crossback to do tej pory największy szczyt, jaki został zdobyty przez koncern samochodowy PSA. Z połączenia turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 2-litrów i dwóch silników elektrycznych, francuscy inżynierowie z DS AUTOMOBILES osiągnęli moc 300 KM. Ten nowoczesny napęd został już wcześniej zaprezentowany w najnowszym Oplu Grandland X Hybrid4.

Sprawdź: TEST, OPINIA - DS 3 PureTech 110 EAT6 Cafe Racer: w klimacie retro

Wykorzystanie napędu elektrycznego w nowych samochodach przekłada się pozytywnie na zużycie spalania w cyklu miejskim. Według producenta i oficjalnej homologacji WLPT DS 7 Crossback E-TENSE dysponuje średnim spalaniem na poziomie 1,4 l/100 km.

DS 7 Crossback E-TENSE

i

Autor: DS DS 7 Crossback E-TENSE

Silnik PureTech o mocy 200 KM wspomagają dwa silniki elektryczne o mocy 109 KM, które są umieszczone na każdej osi. Współpracują z 8-biegową, automatyczną skrzynią EAT, która przenosi łączną moc 300 KM oraz moment obrotowy 450 Nm na cztery koła. Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy, zaś 1000 metrów ze startu zatrzymanego pokonuje w 27 sekund.

Zobacz: TEST porównawczy - Ford Edge Vignale 2.0 TDCi vs. DS 7 Crossback 2.0 BlueHDI: czy to już premium?

Kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy, aby móc w pełni wykorzystać dostępny moment obrotowy lub prowadzić samochód w trybie napędu elektrycznego (domyślny tryb zerowej emisji), który pozwala pokonać 58 km dzięki akumulatorowi 13,2 kWh. W trybie w 100% elektrycznym DS 7 Crossback E-TENSE 4x4 osiąga prędkość 135 km/h. Naładowanie akumulatora od 0 do 100  proc. za pomocą naściennego gniazda 32 A odbywa się w ciągu 1 godziny i 45 minut.

DS 7 Crossback E-TENSE

i

Autor: DS DS 7 Crossback E-TENSE

Pomimo wprowadzonych zmian, DS 7 Crossback E-TENSE 4x4 dzięki optymalnemu rozmieszczeniu silników i akumulatora dalej oferuje w kabinie dużą przestrzeń. Ponadto wraz z wprowadzeniem na rynek hybrydowego wariantu, w ofercie producenta znajdą się nowe materiały wykończenia tj. alcantara, skóra licowa tłoczona lub nappa, czy też przeszycia ściegiem perłowym i giliszowanie, które stały się rozpoznawczym znakiem marki.

Przeczytaj także: DS3 Crossback zaprezentowany w Polsce! To ociekający awangardą crossover - CENNIK, ZDJĘCIA

Technologia wykorzystana w samochodzie nie sprowadza się wyłącznie do trybów napędu czy nowych form wykończenia wnętrza. DS 7 Crossback E-TENSE 4x4 oferuje między innymi takie systemy jak DS CONNECTED PILOT — czyli tryb jazdy autonomicznej drugiego poziomu, DS ACTIVE SCAN SUSPENSION — zawieszenie, które jest sterowane przy użyciu kamery i radarów. System analizuje drogę przez samochodem, aby dostosować zawieszenie do jezdni, jaką się poruszamy, DS PARK PILOT, który umożliwia zaparkowanie bez użycia rąk, czy też system DS SAFETY, który łączy wszystkie elementy niezbędne do zachowania bezpieczeństwa we współczesnym samochodzie.

Dostawy hybrydowego DS 7 planowane są na 2020 rok. W Polsce cena tego modelu nie jest jeszcze znana. We Francji można już zamawiać DS 7 Crossback E-TENSE 4x4, a jego cena zaczyna się od 50 400 euro (ok. 215 200 zł).

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki