Hyundai wprowadza do sportowych modeli automatyczne skrzynie. Na pierwszy ogień idzie Veloster N

2020-04-21 17:22

Koreański producent cywilnych samochodów osobowych, w tym także gorących kompaktów, zaprezentował odświeżonego Velostera N, który jako pierwszy ze sportowej gamy Hyundaia otrzymał 8-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię automatyczną z mokrymi sprzęgłami. Wszystko wskazuje na to, że już niebawem do zautomatyzowanych sportowców dołączy również odświeżony i30 N oraz i30 N Fastback.

Opracowana przez koreańskich inżynierów przekładnia N DCT powstała, by zapewnić równie wyśmienite wrażenia z jazdy, jak w przypadku przekładni manualnej oraz wygodę w codziennym użytkowaniu. Co więcej, zastosowanie zautomatyzowanej przekładni sprawiło, że Veloster N przyśpiesza do pierwszej "setki" w 5,6 sekundy, czyli o pół sekundy szybciej, niż jego manualny odpowiednik.

Sprawdź: Nowy Hyundai i30 zadebiutuje lada moment! Producent przygotował już rasową wersję N Line

Jak działa nowa skrzynia N DCT? Nowa automatyczna przekładnia jest wyposażona w elektroniczne siłowniki, które sterują dwoma sprzęgłami, zapewniając komfort, poprawę oszczędności paliwa i, co najważniejsze, przyjemność z jazdy. W przeciwieństwie do przekładni dwusprzęgłowej z suchymi sprzęgłami N DCT wykorzystuje olej, który znacznie poprawia wydajność smarowania i chłodzenia, co pozwala na przeniesienie większego momentu obrotowego.

Hyundai Veloster N (2020)

i

Autor: Hyundai Hyundai Veloster N (2020)

Jak komunikuje sam producent, N DCT oferuje funkcje podobne do gier wideo, które zwiększają przyjemność z jazdy. N Grin Shift (NGS) zwiększa moment obrotowy o 7 procent z 353 do 378 Nm, umożliwiając chwilowe „przeładowanie” turbosprężarki i maksymalizuje reakcję przekładni przez 20 sekund. Natomiast funkcja N Power Shift (NPS) włącza się, gdy samochód podczas przyspieszania ma przepustnicę otwartą w ponad 90 proc. Dzięki temu złagodzony zostaje spadek momentu obrotowego spowodowany zmianą biegu w celu zapewnienia maksymalnej mocy na koła. Takie rozwiązanie ma dać kierowcy poczucie dynamicznego przyspieszania podczas zmiany biegów.

Zobacz: Hyundai i30 N Project C to limitowany hot-hatch, który marnuje się na publicznych drogach - TEST, OPINIA

Egzemplarze ze skrzynią N DCT są również wyposażone w system N Track Sense Shift (NTS), który rozpoznaje, kiedy warunki na drodze są optymalne do dynamicznej jazdy i aktywuje się automatycznie, wybierając odpowiednie biegi oraz czas zmiany, aby zapewnić optymalne osiągi. Wszystkie te funkcje można skonfigurować za pomocą 8-calowego wyświetlacza nowego systemu info-rozrywki.

Hyundai Veloster N (2020)

i

Autor: Hyundai Hyundai Veloster N (2020)

Veloster N oddaje podejście Hyundaia do samochodów o wysokich osiągach. Wyposażając Veloster N w N DCT, kierowcy zyskują jednocześnie lepsze osiągi i wygodę. Każdy, kto chce czerpać przyjemność z jazdy, chętnie poprowadzi nowego Velostera N – codzienny samochód sportowy o torowych możliwościach.

- mówi Thomas Schemera, Szef Działu Produktu Hyundai Motor.

Zastosowanie automatycznej przekładni to jednak nie jedyna modyfikacja w nowym Velosterze N, bowiem gorący kompakt został również wyposażony w technologie bezpieczeństwa Hyundai SmartSense, w tym asystenta unikania kolizji czołowym (FCA), system monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW), asystenta podążania na pasie ruchu (LFA), asystenta utrzymania pasa ruchu (LKA), asystenta świateł drogowych (HBA), system monitorowania martwego pola (BCW) i system ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCW).

Przeczytaj także: Busik torowy z silnikiem V6! Hyundai ma fantazję - WIDEO

Potencjalni nabywcy mogą również wyposażyć nowy model z rodziny N w fotele kubełkowe N Light Sports, które zostały wykończone miękką tapicerką z alcantary, aby mocno trzymać kierowcę w zakrętach przy dużych prędkościach. Fotele do jazdy na torze są cieńsze i ważą około 2 kg mniej niż standardowe siedzenia. Fotele kubełkowe N Light Sports mają podświetlane logo N w górnej części oparcia, które poprawia estetykę wnętrza.

Za napęd modelu Veloster N niezmiennie opowiada 2-litrowa jednostka benzynowa, która domyślnie generuje moc 250 KM, natomiast z pakietem Performance całe 275 KM. Nowy Hyundai Veloster N trafi do sprzedaży w Korei Południowej w tym miesiącu, a następnie na kolejne rynki.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki