Toyota GR Super Sport to hipersamochód zbudowany w oparciu o wyścigowy model TS050 Hybrid, który już trzykrotnie wygrał wyścig w Le Mans. Nowa wersja sportowca została po raz pierwszy zaprezentowana na torze Circuit de la Sarthe w sobotę 19 września br.
Sprawdź: Wszystkie generacje Toyoty Yaris obok siebie. Zobacz, jak ewoluowała bestselletka - DUŻA GALERIA
Auto z nadwoziem typu kabriolet i w tradycyjnym maskującym oklejeniu znanym z prototypowych wersji m.in. GR Yarisa czy GR Supry przejechało okrążenie demonstracyjne, a następnie było częścią uroczystej ceremonii przywiezienia pucharu dla zwycięzców tegorocznej edycji. Za kierownicą modelu GR Super Sport siedział Alex Wurz, były kierowca wyścigowy zespołu Toyota Gazoo Racing.
i
To wielki zaszczyt móc po raz pierwszy publicznie poprowadzić prototypową wersję modelu GR Super Sport, zwłaszcza w Le Mans, które jest tak blisko związane z tym autem. Ono w końcu tutaj się zrodziło. Jako że to prototyp, nie mogłem jechać na granicy możliwości samochodu, ale już dało się wyczuć, że ma niesamowity potencjał. Czuć podobieństwo do TS050 Hybrid w kwestii osiągów, za sprawą napędu na cztery koła i układu hybrydowego. Inżynierowie zdradzili mi, że to tylko mała próbka możliwości tego auta. Już nie mogę się doczekać, gdy znów nim pojadę
– powiedział Wurz.
Było co świętować
Zaraz po ceremonii rozpoczął się wyścig, w którym wystartowały dwie Toyoty TS050 Hybrid. Po 24 godzinach Japończycy świętowali swoje trzecie zwycięstwo w Le Mans. Model TS050 Hybrid zdobył w tym wyścigu już trzy zwycięstwa, cztery pole position i siedem razy był na podium. Co więcej Toyota zaliczyła najszybsze okrążenie toru w historii i rekordowe okrążenie podczas wyścigu. To właśnie te osiągnięcia były inspiracją do stworzenia modelu GR Super Sport.
Zobacz: Imponująca powierzchnia! W Krakowie otwarto jeden z największych salonów Toyoty i Lexusa w Europie