Ma 306 koni mechanicznych! Toyota RAV4 Plug-in Hybrid dla Europy

2020-01-15 18:17

Toyota RAV4 piątej generacji wzbogaca się o zupełnie nową wersję. Do gamy modelowej w 2020 roku dołącza zupełnie nowa Toyota RAV4 Plug-in Hybrid. To najmocniejsza i najbardziej oszczędna odsłona w 25-letniej historii popularnego SUV-a. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 s, legitymuje się emisją CO2 poniżej 29 g/km i przejedzie do 65 km w trybie całkowicie elektrycznym.

Toyota RAV4 zadebiutowała w 1994 roku jako pierwszy na świecie kompaktowy SUV i od tamtej pory konsekwentnie ewoluuje, by sprostać zmieniającym się potrzebom i preferencjom klientów. Jakość, styl, osiągi i wszechstronność zapewniły jej pozycję jednego z najpopularniejszych samochodów. W 2019 roku model RAV4 był najczęściej kupowanym SUV-em i trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie. W Europie Zachodniej i Środkowej RAV4 również jest jednym z najpopularniejszych SUV-ów z ponad 130 000 zamówień złożonych od czasu jego premiery na początku 2019 roku, w tym ponad 115 000 na wersje hybrydowe.

Testowaliśmy: Wertepów i dziur się nie boi. Toyota RAV4 2.5 Hybrid Dynamic Force 222 KM AWD-i e-CVT - OPINIA, WIDEO

Bazując na sukcesie RAV4 jako pioniera hybryd w segmencie SUV, Toyota postanowiła zwiększyć liczbę korzyści płynących z tej technologii za sprawą RAV4 Plug-in Hybrid – nowego flagowego modelu w gamie aut hybrydowych marki, który nie tylko będzie mocniejszy, ale także oszczędniejszy i bardziej niskoemisyjny niż jakikolwiek inny samochód w tej klasie.

RAV4 ładowana z gniazdka korzysta z ponad 20 lat doświadczeń Toyoty jako lidera w dziedzinie technologii hybrydowych układów napędowych. RAV4 Plug-in Hybrid zdolny do jazdy we w pełni elektrycznym trybie EV, znajdzie się na szczycie gamy piątej generacji modelu.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

i

Autor: Toyota Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Link: Zobacz więcej w GALERII

Osiągi i oszczędność

Pojazd napędza 2.5-litrowy, benzynowy silnik Hybrid Dynamic Force, z udoskonaleniami niezbędnymi do spełnienia wymagań pod względem osiągów systemu plug-in hybrid. Moc auta wynosi 306 KM (225 kW) i pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w 6,2 s – to dane jeszcze przed homologacją. Co więcej, nowy SUV najprawdopodobniej zapewni najniższą w swojej klasie emisję CO2 i zużycie paliwa: według wstępnej homologacji Toyoty emisja CO2 wynosi poniżej 29 g/km* (wg WLTP). Ten wynik nie ma sobie równych wśród obecnie produkowanych SUV-ów AWD segmentu D z napędem hybrydowym plug-in.

Porównaliśmy: Japoński bestseller kiedyś i dziś. Toyota RAV4 mk. I & Toyota RAV4 mk. V - TEST, OPINIA

Pojazd został zbudowany na platformie GA-K o nisko położonym środku ciężkości, a dodatkowe korzyści pod względem właściwości jezdnych uzyskano dzięki umieszczeniu akumulatora hybrydowego pod podłogą (bateria litowo-jonowa o dużej pojemności). Auto jest standardowo wyposażone w inteligentny, elektryczny napęd na wszystkie koła AWD-i.

Dzięki czterem dostępnym trybom jazdy, kierowca może płynnie przełączać się z jazdy hybrydowej na tryb w pełni elektryczny. Nowy tryb EV pozwala na pokonywanie Toyotą RAV4 Plug-in Hybrid ponad 65 km, korzystając wyłącznie z energii elektrycznej (jeśli pozwalają na to stopień naładowania akumulatora trakcyjnego i warunki jazdy) – to więcej niż zapewnia jakikolwiek inny SUV z napędem plug-in hybrid i powyżej średniego dystansu pokonywanego dziennie przez europejskich kierowców, który wynosi 50 km. Ponadto RAV4 Plug-in Hybrid może rozwinąć prędkość do 135 km/h w trybie EV, bez żadnej ingerencji silnika benzynowego nawet przy maksymalnym przyspieszeniu.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

i

Autor: Toyota Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Link: Zobacz więcej w GALERII

Rozwiązania z Priusa Plug-in Hybrid 

Dla zwiększenia osiągów i wydajności pojazdu, Toyota zaadaptowała system klimatyzacji z pompą ciepła, który – jako pierwszy producent na świecie – wprowadziła do modelu Prius Plug-in Hybrid drugiej generacji. System został dostosowany do użytku w SUV-ie z obiegiem gorącej wody – takim samym, jak zastosowany w RAV4 Hybrid. Ponadto bateria hybrydowa jest chłodzona czynnikiem chłodniczym klimatyzacji.

Dzięki minimalnej ingerencji baterii w przestrzeń ładunkową pojemność bagażnika wynosi aż 520 litrów. Nisko zamontowany akumulator trakcyjny ułatwił również uzyskanie nisko położonego środka ciężkości auta, zwiększając stabilność prowadzenia i komfort jazdy.

System pochłaniający ciepło z powietrza na zewnątrz pojazdu w celu ogrzania kabiny jest znacznie bardziej wydajny, niż ogrzewanie silnikiem lub wysokonapięciowe ogrzewacze elektryczne.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid zostanie wprowadzona na rynek europejski w drugiej połowie 2020 roku.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki