Mazda 3 podrożała i dostała 150 koni w podstawie. Mocniejszy silnik staniał - CENNIK 2020

2020-01-21 11:44

Mazda 3 to kompaktowy model występujący w dwóch odmianach nadwozia - hatchback oraz sedan. Pojazd ten na rok modelowy 2020 otrzymał istotną zmianę. Podstawowa jednostka napędowa 2.0 SKYACTIV-G dostała zastrzyk mocy i teraz zamiast 122 KM wytwarza 150 koni mechanicznych. Tym samym Mazda 3 podrożała o 5000 zł i trzeba za nią teraz zapłacić w Polsce minimum 99 900 zł. Z kolei część wersji wyposażenia ze 180-konnym silnikiem 2.0 SKYACTIV-X jest tańsza o 3000 zł.

Mazda Motor Poland zmieniła cennik kompaktowej Mazdy 3, która w 2019 roku sprzedała się w Polsce w 1374 egzemplarzach. Zarówno Hatchback, jak i Sedan oferowane w identycznych cenach bez względu na rodzaj nadwozia, nie kosztują już w wyjściowej wersji wyposażenia Kai 94 900 zł. Podstawowy silnik 2.0 SKYACTIV-G o mocy 122 KM, łączony z 6-biegową skrzynią manualną, został zastąpiony mocniejszym wariantem 2.0 SKYACTIV-G o mocy 150 KM. Choć moc wzrosła, to niezmienny pozostał maksymalny moment obrotowy wynoszący 213 Nm przy 4000 obr./min. Zmiana wyjściowego silnika dotyczy tylko Mazdy 3. W modelu CX-30 motor 122-kony pozostał.

Sprawdź również: Mazda 6 znacznie podrożała - CENNIK

Jednostka 150-konna oferuje lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa. Producent w katalogu podaje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 9,1 s (wersja 122 KM 0-100 km/h w czasie 10,4 s), a uśrednione spalanie wg WLTP wynosi 6,0–6,1 l/100 km (przy silniku o mocy 122 KM jest to 6,2–6,3 l/100 km).

Mazda 3 Sedan 2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6MT Enso

i

Autor: Rafał Mądry Mazda 3 Sedan 2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6MT Enso

Taniej o 3000 tys. zł można nabyć Mazdę 3 z silnikiem 2.0 SKYACTIV-X 180 KM, w wersjach Kai i Kanjo. Bogatsze odmiany Hikari i Enso z tym motorem podrożały o 1000 zł. Benzynowy silnik wykorzystujący technologię SKYACTIV-X to spalinówka nowego typu, łącząca w sobie rozwiązania konstrukcyjnie silnika benzynowego i wysokoprężnego (zapłon sprężonej mieszanki jest samoczynny). Jednostka ta może być połączona z napędem na wszystkie koła i-Activ AWD, który Mazda oferuje tylko w 3-ce z nadwoziem hatchback.

Polecamy: Praktyczna i wciąż bez turbosprężarki. Mazda CX-30 SKYACTIV-G 122 KM AT6 Hikari - TEST, OPINIA

Mocniejszy silnik i nowy cennik to jedyne zmiany, jakie dotknęły Mazdę 3. Auto ma wciąż bogate wyposażenie standardowe, które obejmuje m.in.: kolorowy wyświetlacz head-up, cyfrowe zegary, nowy system multimedialny MZD Connect z ekranem o przekątnej 8,8 cala z nawigacją satelitarną i systemem Apple Carplay/Android Auto, adaptacyjny tempomat, system monitorujący martwe pole w lusterkach czy reflektory i światła wykonane w technologii LED.

2020 Mazda 3 - polski CENNIK

Auta w nadwoziach Hatchback oraz Sedan kosztują tyle samo

Hatchback i Sedan Kai Kanjo Hikari Enso
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT
2.0 SKYACTIV-G 150 KM 6MT
94 900 zł
99 000 zł
99 900 zł
104 900 zł
109 900 zł
114 900 zł
-
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT
2.0 SKYACTIV-G 150 KM 6AT
102 900 zł
107 900 zł
107 900 zł
112 900 zł
117 900 zł
122 900 zł
-
2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6MT 112 900 zł
109 900 zł
117 900 zł
114 900 zł
123 900 zł
124 900 zł
130 900 zł
131 900 zł
2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6AT 120 900 zł
-
125 900 zł
122 900 zł
131 900 zł
132 900 zł

138 900 zł
139 900 zł
Hatchback Kai Kanjo Hikari Enso
2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6MT AWD 122 900 zł
-
127 900 zł
124 900 zł
133 900 zł
134 900 zł
140 900 zł
141 900 zł
2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6AT AWD 130 900 zł
-
135 900 zł
132 900 zł
141 900 zł
142 900 zł
148 900 zł
149 900 zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki