Mercedes-Benz ma w ofercie już 13 hybryd typu plug-in. Nowości w Polsce to GLC 300 e i GLE 350 de - CENY

2020-01-14 20:46
Mercedes-Benz GLC 300e 4MATIC (2020)
Autor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz GLC 300e 4MATIC (2020)

Producent ze Stuttgartu oferujący samochody klasy premium, ma już w sprzedaży 13 hybrydowych modeli plug-in, łączących możliwość bezemisyjnej jazdy na odcinku kilkudziesięciu kilometrów z dobrymi osiągami i dużym zasięgiem. Najnowszymi przedstawicielami tej ekonomicznej rodziny są dwa SUV-y: GLC 300 e oraz GLE 350 de. Samochody te są już obecne w polskim cenniku.

Hybrydowe modele Mercedes-Benz typu plug-in – czyli z możliwością ładowania akumulatora z zewnętrznego źródła prądu (np. z domowego gniazdka) – należą do gamy EQ Power. Pod tym hasłem kryje się marka produktowo-techniczna obejmująca wszystkie zelektryfikowane pojazdy Mercedesa, zarówno hybrydy plug-in (np. GLE 350 de), jak i tzw. miękkie hybrydy bez możliwości doładowywania akumulatora (np. GLE 450). 

Testowaliśmy: To najbardziej pożądany Mercedes w Polsce. Mercedes-Benz GLC 200 4MATIC - OPINIA, KONKURENCJA

Mercedes-Benz systematycznie poszerza gamę modeli EQ Power oraz całkowicie elektrycznych samochodów oznaczanych jako EQ – pierwszym z nich jest SUV EQC. Do końca 2020 r. portfolio producenta aut spod znaku trójramiennej gwiazdy będzie obejmować 5 modeli EQ z napędem w 100% elektrycznym oraz ponad 20 hybryd plug-in EQ Power.

W Polsce nabywcy mają do wyboru 13 hybryd plug-in Mercedesa w różnych wersjach nadwoziowych, z napędem na jedną lub obie osie, z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym. 

Hybrydy plug-in w ofercie Mercedes-Benz
Klasa A 250 e (hatchback i Limuzyna)
Klasa C 300 de (Limuzyna i Kombi)
Klasa C 300 e (Limuzyna i Kombi)
Klasa E 300 de (Limuzyna i Kombi)
Klasa E 300 e (Limuzyna)
GLC 300 e 4MATIC (SUV i Coupe)
GLE 350 de 4MATIC
S 560 e

Hybryda plug-in łączy zalety napędu elektrycznego i spalinowego – korzysta bowiem z dwóch silników (spalinowego i elektrycznego) oraz dużego akumulatora z możliwością zewnętrznego ładowania. Dzięki temu oferuje kilkadziesiąt kilometrów zasięgu w trybie elektrycznym (w sam raz np. na dojazdy do pracy), a jednocześnie pozwala jednorazowo pokonać dłuższą trasę w trybie hybrydowym, korzystając z możliwości obu jednostek. W rezultacie hybryda plug-in w przypadku modelu GLE 350 de może pokonać nawet 100 km, zużywając symboliczną ilość oleju napędowego. W dodatku auto jest ciche i wyjątkowo dynamiczne.

Mercedes-Benz GLC 300 e - CENA

Ceny Mercedesa GLC 300 e 4MATIC w Polsce startują od 236 100 zł. Pojazd ten debiutuje w Polsce z nadwoziami SUV i Coupe. Napędza go 2-litrowy benzynowy silnik turbo i jednostka elektryczna. Moc systemowa wynosi 320 KM, a systemowy moment obrotowy 700 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 s i rozpędza się maksymalnie do 230 km/h. Dzięki akumulatorowi o pojemności 13,5 kWh w trybie elektrycznym potrafi przejechać 39-43 km (w realistycznym cyklu WLTP). Jego prędkość maksymalna wynosi wówczas 130 km/h, a osiągi z powodzeniem wystarczą do sprawnej jazdy nawet na drogach szybkiego ruchu i z obciążeniem.

Mercedes-Benz GLE 350 de - CENA

Ceny Mercedesa GLE 350 de 4MATIC w Polsce startują od 349 800 zł. Napęd tego auta łączy nowoczesny, wydajny silnik Diesla o pojemności 2 litrów z jednostką elektryczną i bardzo dużym jak na hybrydę plug-in akumulatorem o pojemności 31,2 kWh. Zasięg wyłącznie „na prądzie” wynosi 90-99 km (cykl WLTP). To wszystko przy zachowaniu wysokich osiągów (0-100 km/h w 6,8 s) – moc systemowa napędu ma wartość 320 KM, a systemowy moment obrotowy to 700 Nm. Maksymalna prędkość w trybie elektrycznym wynosi 160 km/h.

Oba modele wyposażono w ładowarkę pokładową o mocy 7,4 kW. Za pomocą ściennej ładowarki (wallbox), np. we własnym garażu, rozładowany akumulator GLC 300 e można w pełni naładować w ciągu 1,5 godziny, a przy wykorzystaniu konwencjonalnego domowego gniazdka „tankowanie” trwa około 5 godzin. W przypadku GLE 350 de ładowanie trwa odpowiednio dłużej. Dodatkowo model ten oferuje też szybkie ładowanie, trwające około 30 min.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE