Mercedes-Benz ma w ofercie już 13 hybryd typu plug-in. Nowości w Polsce to GLC 300 e i GLE 350 de - CENY

2020-01-14 20:46 Rafał Mądry
Mercedes-Benz GLC 300e 4MATIC (2020)
Autor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz GLC 300e 4MATIC (2020)

Producent ze Stuttgartu oferujący samochody klasy premium, ma już w sprzedaży 13 hybrydowych modeli plug-in, łączących możliwość bezemisyjnej jazdy na odcinku kilkudziesięciu kilometrów z dobrymi osiągami i dużym zasięgiem. Najnowszymi przedstawicielami tej ekonomicznej rodziny są dwa SUV-y: GLC 300 e oraz GLE 350 de. Samochody te są już obecne w polskim cenniku.

Hybrydowe modele Mercedes-Benz typu plug-in – czyli z możliwością ładowania akumulatora z zewnętrznego źródła prądu (np. z domowego gniazdka) – należą do gamy EQ Power. Pod tym hasłem kryje się marka produktowo-techniczna obejmująca wszystkie zelektryfikowane pojazdy Mercedesa, zarówno hybrydy plug-in (np. GLE 350 de), jak i tzw. miękkie hybrydy bez możliwości doładowywania akumulatora (np. GLE 450). 

Testowaliśmy: To najbardziej pożądany Mercedes w Polsce. Mercedes-Benz GLC 200 4MATIC - OPINIA, KONKURENCJA

Mercedes-Benz systematycznie poszerza gamę modeli EQ Power oraz całkowicie elektrycznych samochodów oznaczanych jako EQ – pierwszym z nich jest SUV EQC. Do końca 2020 r. portfolio producenta aut spod znaku trójramiennej gwiazdy będzie obejmować 5 modeli EQ z napędem w 100% elektrycznym oraz ponad 20 hybryd plug-in EQ Power.

W Polsce nabywcy mają do wyboru 13 hybryd plug-in Mercedesa w różnych wersjach nadwoziowych, z napędem na jedną lub obie osie, z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym. 

Hybrydy plug-in w ofercie Mercedes-Benz
Klasa A 250 e (hatchback i Limuzyna)
Klasa C 300 de (Limuzyna i Kombi)
Klasa C 300 e (Limuzyna i Kombi)
Klasa E 300 de (Limuzyna i Kombi)
Klasa E 300 e (Limuzyna)
GLC 300 e 4MATIC (SUV i Coupe)
GLE 350 de 4MATIC
S 560 e

Hybryda plug-in łączy zalety napędu elektrycznego i spalinowego – korzysta bowiem z dwóch silników (spalinowego i elektrycznego) oraz dużego akumulatora z możliwością zewnętrznego ładowania. Dzięki temu oferuje kilkadziesiąt kilometrów zasięgu w trybie elektrycznym (w sam raz np. na dojazdy do pracy), a jednocześnie pozwala jednorazowo pokonać dłuższą trasę w trybie hybrydowym, korzystając z możliwości obu jednostek. W rezultacie hybryda plug-in w przypadku modelu GLE 350 de może pokonać nawet 100 km, zużywając symboliczną ilość oleju napędowego. W dodatku auto jest ciche i wyjątkowo dynamiczne.

Mercedes-Benz GLC 300 e - CENA

Ceny Mercedesa GLC 300 e 4MATIC w Polsce startują od 236 100 zł. Pojazd ten debiutuje w Polsce z nadwoziami SUV i Coupe. Napędza go 2-litrowy benzynowy silnik turbo i jednostka elektryczna. Moc systemowa wynosi 320 KM, a systemowy moment obrotowy 700 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 s i rozpędza się maksymalnie do 230 km/h. Dzięki akumulatorowi o pojemności 13,5 kWh w trybie elektrycznym potrafi przejechać 39-43 km (w realistycznym cyklu WLTP). Jego prędkość maksymalna wynosi wówczas 130 km/h, a osiągi z powodzeniem wystarczą do sprawnej jazdy nawet na drogach szybkiego ruchu i z obciążeniem.

Mercedes-Benz GLE 350 de - CENA

Ceny Mercedesa GLE 350 de 4MATIC w Polsce startują od 349 800 zł. Napęd tego auta łączy nowoczesny, wydajny silnik Diesla o pojemności 2 litrów z jednostką elektryczną i bardzo dużym jak na hybrydę plug-in akumulatorem o pojemności 31,2 kWh. Zasięg wyłącznie „na prądzie” wynosi 90-99 km (cykl WLTP). To wszystko przy zachowaniu wysokich osiągów (0-100 km/h w 6,8 s) – moc systemowa napędu ma wartość 320 KM, a systemowy moment obrotowy to 700 Nm. Maksymalna prędkość w trybie elektrycznym wynosi 160 km/h.

Oba modele wyposażono w ładowarkę pokładową o mocy 7,4 kW. Za pomocą ściennej ładowarki (wallbox), np. we własnym garażu, rozładowany akumulator GLC 300 e można w pełni naładować w ciągu 1,5 godziny, a przy wykorzystaniu konwencjonalnego domowego gniazdka „tankowanie” trwa około 5 godzin. W przypadku GLE 350 de ładowanie trwa odpowiednio dłużej. Dodatkowo model ten oferuje też szybkie ładowanie, trwające około 30 min.

Najnowsze