Mercedes z innowacyjnymi lampami LED: 84 diody teraz, 1024 w przyszłości – ZDJĘCIA

2014-11-17 19:47

W przeciwieństwie do swoich najgroźniejszych konkurentów, czyli Audi i BMW, Mercedes nie zamierza tworzyć laserowych świateł do swoich aut. Będzie za to rozwijał technologię LED, która ma dawać zasięg świateł drogowych nawet do 600 metrów.

Według konstruktorów ze Stuttgartu światła laserowe, choć zajmują mniej miejsca i zużywają mniej energii, to są bardziej kosztowne i skomplikowane w konstrukcji. Zasięg świateł drogowych o długości 600 m ma zostać osiągnięty dzięki zastosowaniu rozbudowanych modułów LED, które pozwolą na bardziej precyzyjne i wydajniejsze oświetlenie drogi. W obecnie stosowanych reflektorach montowane są 24-diodowe moduły.

Zobacz też: TEST Mercedes Sprinter 316 2.2 CDI Furgon: mistrz wagi ciężkiej

W przyszłości ich miejsce zajmą konstrukcje 84-diodowe. Pozwoli to, poza zwiększeniem zasięgu, na dokładniejsze działanie aktywnych asystentów oświetlenia. Nie będzie konieczności wyłączania wszystkich diód świateł drogowych, tylko wygaszone zostaną te moduły, w zasięgu których znajdzie się pojazd jadący z przeciwka. Będzie to odpowiedź Mercedesa na technologię MatrixLED stosowaną w Audi.

Czytaj też: TEST Mercedes-Benz G500: ostatni prawdziwy twardziel - ZDJĘCIA

W niedalekiej przyszłości Mercedes planuje wprowadzić oświetlenie oparte o moduły z wbudowanymi 1024 diodami sterowanymi osobno. Dzięki wsparciu niemieckiego ministerstwa badań i edukacji, pierwsze projekty trafią już w 2015 roku do prototypów producenta ze Stuttgartu.

Poniżej prezentujemy wam porównaniu precyzji z jaką działają 24-ledowe światła drogowe, z jaką będą pracować z modułami 84- i 1024-ledowymi.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki