Nadciąga ekstremalne Renault Megane R.S. Trophy-R. Jeszcze szybsze, jeszcze lżejsze i bardzo limitowane - GALERIA

2019-07-07 14:22

Na rynku motoryzacyjnym niebawem pojawi się nowy król hot-hatchy, który z pochodzenia jest Francuzem. Nowe Renault Megane R.S. Trophy-R osiągnęło na torze Nurburgring najlepszy czas w kategorii samochodów przednionapędowych i tym samym wywalczyło sobie tytuł najszybszego przednionapędowca na świecie. Limitowane do 500 sztuk na całym świecie Trophy-R od bazowego modelu Megane R.S jest nie tylko lżejsze, ale też znacznie szybsze i bardziej ekstremalne.

Sposób, w jaki zespół Renault Sport produkuje ekstremalne warianty modelu Megane RS, nie zmienił się od lat. Przykładem tego jest nowe Renault Megane R.S. Trophy-R, które podobnie jak swoi poprzednicy, żeby bić rekordy czasowe, musiało udać się na odpowiedni zabieg odchudzający.

Zobacz: Nowe Renault Megane R.S. Trophy-R rekordzistą na Nurburgringu! - WIDEO

Ostatecznie po zastosowaniu wielu modyfikacji francuscy inżynierzy zdołali odchudzić auto o 130 kg. Pomogło w tym m.in. użycie cieńszych szyb w tylnych drzwiach, maska wykonana z włókna węglowego, usunięcie kanapy w tylnym rzędzie oraz wstawienie lżejszych foteli z przodu, wykorzystanie tytanowego układu wydechowego, a nawet usunięcie wycieraczki tylnej szyby.

Renault Megane R.S. Trophy-R

i

Autor: Renault Renault Megane R.S. Trophy-R

Aby uzyskać jak najlepszy wynik, prace nad modelem Trophy-R objęły także zastosowanie regulowanych przepustnic Ohlins z podwójnym przepływem, lekkich sprężyn, lżejszej tylnej belki skrętnej, zwiększenie przedniego pochylenia nadwozia i wykorzystanie innego pakietu aerodynamicznego. Opcjonalnie auto można postawić także na felgach wykonanych z karbonu.

Sprawdź: TEST porównawczy - Renault Megane R.S. 1.8 TCe 280 KM EDC vs. Hyundai i30 N Performance 2.0 T-GDI 275 KM: ostry kontra ostry

Kolejną i chyba największą zmianą, jaka odróżnia Tropy-R od zwykłego Tropy, jest usunięcie systemu skrętu tylnej osi, który swoje ważył. Inżynierzy zespołu Renault Sport tłumaczą, że ten zabieg pomoże Megane stać się jeszcze bardziej hardkorowym zawodnikiem podczas szybkiej jazdy po torze.

Renault Megane R.S. Trophy-R

i

Autor: Renault Renault Megane R.S. Trophy-R

Pod maską wersji Trophy-R pracuje się ten sam czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.8-litra, generujący 300 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Za przeniesienie napędu na przednią oś odpowiada 6-biegowa skrzynia manualna. Renault podaje, że Megane R.S. Trophy-R w takiej konfiguracji rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy, a prędkość maksymalna auta wynosi 262 km/h.

Renault Megane R.S. Trophy-R

i

Autor: Renault Renault Megane R.S. Trophy-R

Nowe Megane R.S Trophy-R zostanie wyprodukowanie w liczbie zaledwie 500 egzemplarzy i trafi wyłącznie na wybrane rynki, w tym Francję, Niemcy, Wielką Brytanię, Szwajcarię i Japonię. Cena za ten limitowany egzemplarz zaczyna się we Francji od 55 tys. euro (ok. 213 tys. złotych).

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki