Nissan Micra na rok 2019 po zmianach z nowymi silnikami - polski CENNIK

2019-02-07 11:47

Pozycjonowany w segmencie B Nissan Micra przeszedł zmiany na rok modelowy 2019. Modernizacja objęła układy napędowe, poprawki technologiczne oraz dodanie atrakcyjnej wersji wyposażenia N-Sport. Ile trzeba zapłacić w Polsce za odświeżoną Micrę? Prezentujemy pełny cennik.

Do oferty modelu Micra dodano rozbudowany system multimedialny NissanConnect o znacznie poszerzonej funkcjonalności, pozwalający m.in. korzystać z aplikacji Apple CarPlay / Android Auto. To co ważniejsze, to jednak nowe układy napędowe oraz wprowadzenie specjalnej wersji – N-Sport – z modyfikacjami stylistycznymi zarówno nadwozia, jak i wnętrza.

Nowe układy napędowe

Trzy nowe jednostki napędowe powstały w ramach sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi. Silniki są benzynowe, trzycylindrowe i turbodoładowane. Motory te uzupełniają dotychczasową gamę, w której podstawowym silnikiem jest wolnossący 1.0 o mocy 71 KM.

Pierwszą nowością jest 1.0 IG-T 100 KM i 160 Nm z manualną 5-biegową przekładnią. Ta premiera w ofercie Nissana Micra jest jednocześnie debiutem wśród marek Sojuszu. Silnik spełnia normę Euro 6d-Temp i zastępuje w ofercie modelu Micra benzynową jednostkę o pojemności 0.9 l i mocy 90 KM. Korzyścią dla klienta jest większa moc (+10 KM) i wyższy moment obrotowy (+20 Nm) w pełnej skali obrotów, przy obniżonej emisji CO2 (-13 do -15 g/km w zależności od wersji wyposażenia) oraz mniejszym zużyciu paliwa (-0,6 do -0,7 l/100 km w zależności od wersji wyposażenia), co przekłada się na niższe koszty eksploatacji. Micra z tym silnikiem "setkę" osiąga w 10,9 s.

Drugi nowy układ to 1.0 IG-T 100 KM i 144 Nm z przekładnią Xtronic. Automatyczna skrzynia to opcja często wybierana przez miejskich kierowców, którzy przez większość czasu poruszają się w korkach ulicznych. Xtronic jest bezstopniową przekładnią CVT.

Trzecią nowością jest silnik 1.0 DIG-T 117 KM i 180 Nm łączony z manualną 6-biegową przekładnią o nieco bardziej sportowej charakterystyce. Nie jest to zmodyfikowana i wzmocniona wersja 100-konnej jednostki IG-T, ale zupełnie inna konstrukcja. Powstała w ramach sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi we współpracy z koncernem Daimler, wraz z 1.3-litrowym silnikiem benzynowym wprowadzonym niedawno do oferty crossovera Nissan Qashqai (pisaliśmy o tym - KLIKNIJ). Maksymalny moment obrotowy o wartości 180 Nm można chwilowo zwiększyć o dodatkowe 20 Nm dzięki funkcji overboost. W efekcie silnik Micra z tym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy. Nissan Micra z tym silnikiem zawsze ma obniżone zawieszenie (-10 mm), 17-calowe felgi, chromowaną końcówkę układu wydechowego oraz inaczej skalibrowany układ kierowniczy.

Dane techniczne nowych silników

Silnik / skrzynia biegów

Moc maksymalna (KM)

Maksymalny moment obrotowy (Nm)

Emisja CO2 (g/km) wg WLTP

Zużycie paliwa (l/100km) wg WLTP

1.0 l benzynowy 3-cylindrowy 5MT

100 przy 5000 obr./min

160 przy 2750 obr./min

123–133

5,5–5,9

1.0 l benzynowy 3-cylindrowy Xtronic

100 przy 5000 obr./min

144 przy 2000 obr./min

142–149

6,3–6,7

1.0 l benzynowy 3-cylindrowy 6MT

117 przy 5250 obr./min

180 przy 1750 obr./min
(+20 Nm z overboost)

133

5,9

Nissan Micra N-Sport

Nissan Micra N-Sport to nowa wersja specjalna na 2019 rok. Auto cechuje się sportową linią stylizacyjną i jest dostępne ze wszystkimi trzema nowymi układami napędowymi.

Wykończenie obręczy kół oraz nakładki lusterek bocznych stylizowane są na włókno węglowe. Pojawiają się błyszczące czarne listwy boczne oraz listwy na przednim i tylnym zderzaku. Dochodzą emblemat N-Sport z tyłu pojazdu, przyciemniane tylne szyby, halogenowe przednie światła przeciwmgłowe i 17-calowe felgi ze stopów metali lekkich. Do wyboru w wersji N-Sport są cztery lakiery - czerwony Passion, biały Solid, grafitowy Gunmetal i czarny Enigma.

We wnętrzu tapicerka jest połączeniem skóry i alcantary. Pojawiają się białe oprawy nawiewów, podłokietnik z przodu, czarna podsufitka, dywaniki ze specjalnym „sportowym” wzorem, kamera cofania i tylne czujniki parkowania, system I-Key (zdalne odblokowanie drzwi i przycisk uruchamiania silnika). W opcji można dołożyć: pakiet zimowy (podgrzewane przednie fotele i lusterka boczne) oraz reflektory i światła przeciwmgłowe w technologii LED.

Nissan Micra rocznik 2019 - polski cennik

silnik/wersja Visia+ Acenta N-Connecta Tekna N-Sport
1.0 (71 KM) M5 52 290 zł 54 460 zł - - -
1.0 IG-T (100 KM) M5 55 040 zł 57 210 zł 61 750 zł 66 700 zł 66 990 zł
1.0 IG-T (100 KM) Xtronic 60 240 zł 62 410 zł 66 950 zł 71 900 zł 72 190 zł
1.0 DIG-T (117 KM) M6 - 61 110 zł 65 650 zł 70 600 zł 70 890 zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki