Nowa Kia Optima 2020 na oficjalnych zdjęciach! Nie wygląda, jak typowy sedan

2019-11-12 14:32 Jan Guss-Gasiński

Koniec z tajemniczymi zdjęciami i zapowiedziami. Kia właśnie zaprezentowała piątą generację modelu Optima. Flagowy koreańczyk na rynku europejskim nie jest już tradycyjnie narysowanym sedanem. Choć koncepcja 4-drzwiowego auta pozostała, to eleganckie nadwozie z dynamicznie zaprojektowanym tyłem stało się bardziej opływowe.

Na rodzimym rynku nazywają ją K5, ale dla Europejczyków to po prostu Optima, która zawsze dobrze wyglądała, ale nie koniecznie dobrze się sprzedawała. Ten stan rzeczy może się niebawem zmienić, ponieważ Kia Optima piątej generacji wygląda naprawdę rasowo.

Sprawdź: Dawno nie zostałem tak zaskoczony! Kia XCeed 1.6 T-GDI 204 KM 7DCT XL - TEST, OPINIA

Wystarczy spojrzeć na pas przedni, który nieco nawiązuje do poprzedniej generacji, ale w głównej mierze wygląda jak połączenie Kii Stinger z najnowszym Hyundaiem Sonatą. Świadczą o tym nachodzące na maskę LED-owe listwy i szeroki wąski grill.

Auto z przyszłości

Profil auta prezentuje się równie dobrze, zwłaszcza, że jego opływowość została znacząco poprawiona. Na pierwszy rzut oka wydawałoby się, że Optima zmieniła się z sedana w liftbacka, stawiając Skodzie Superb poprzeczkę bardzo wysoko, jednak w rzeczywistości to dalej sedan. Pas tylny to z kolei zupełne inny świat, z jakim mamy do czynienia na co dzień.

Zobacz: Tego auta można śląskim policjantom pozazdrościć. Kia Stinger 2.0 T-GDI 245 KM 8AT RWD GT Line - TEST, OPINIA

Kufer jest bardzo krótki, ale zdecydowanie szerszy, co sprawia wrażenie auta masywnego i mocnego. Jeszcze lepszych wrażeń dodaje wąska listwa przeciągnięta przez całą szerokość klapy bagażnika, a jej przerywane diody sprawiają, że auto wygląda, jakby pochodziło z dalekiej przyszłości.

Nowa Kia Optima (2020)
Autor: KIA Nowa Kia Optima (2020)

Większy pod każdym względem

Względem czwartej generacji, nowa Optima jest większa pod każdym względem. Nadwozie zostało wydłużone o 55 mm (4905 mm) i poszerzone o 25 mm (1860), a linia dachu obniżona o 20 mm (1445 mm). Większe rozmiary będą zauważane przede wszystkim w kabinie, ponieważ rozstaw osi urósł o 45 mm (2850 mm).

Przeczytaj także: Jest praktyczniejsza, niż się wydaje: Kia ProCeed GT Line 1.4 T-GDi 140 KM 7DCT - TEST, OPINIA

Domyślnie na rynku koreańskim Kia K5 będzie wyjeżdżać z salonu na 16-calowych kołach, jednak opcjonalnie będzie można zamówić także 17-, 18-, a nawet 19-calowe felgi.

Nowa Kia Optima (2020)
Autor: KIA Nowa Kia Optima (2020)

Kabina to dalej sekret

Jeszcze na tym etapie producent nie pokazuje zbyt wielu szczegółów dotyczących wnętrza, ale z prostego szkicu wynika, że zmieni się dosłownie wszystko. Więcej informacji i zdjęć z pewnością pojawi się pod koniec grudnia bieżącego roku, kiedy Kia K5 trafi do koreańskich salonów sprzedaży.

Najnowsze