BMW M3 Competition & BMW M4 Competition

i

Autor: BMW BMW M3 Competition & BMW M4 Competition

Nowe BMW M3 i M4 są teraz szybsze i potrafią więcej. Sportowe modele debiutują z napędem M xDrive - GALERIA

2021-04-19 21:20

Nowe BMW M3 i BMW M3 debiutują z zaawansowanym napędem na wszystkie koła M xDrive. Egzemplarze wyposażone w to inżynieryjne dzieło sztuki będą jeszcze szybsze, zwinniejsze i bardziej precyzyjne od swoich tylnonapędowych odpowiedników. W kwestii przyspieszenia od 0 do 100 km/h, mowa o ogromnej różnicy. Czym charakteryzuje się to rozwiązanie?

Kilka miesięcy po rozpoczęciu sprzedaży nowego BMW M3 i BMW M4, sportowy oddział BMW M rozszerza ofertę modelową serii o dwie dodatkowe wersje. Po raz pierwszy w historii napęd na wszystkie koła M xDrive będzie dostępny w sportowcach z segmentu premium klasy średniej. W nowych modelach, za napęd niezmiennie odpowiada 6-cylindrowy, rzędowy silnik benzynowy o mocy 510 KM i 8-biegowa przekładnia Steptronc M. W tym wszystkim napęd na wszystkie koła gwarantuje  optymalny rozkład mocy na przednią i tylną oś, zapewniając większą zwinność, stabilność jazdy, trakcję i dynamikę.

Sprawdź: BMW iX wchodzi na rynek. Nie będzie tanie, ale ma imponować technologią - CENA, ZDJĘCIA

BMW M3 Competition & BMW M4 Competition

i

Autor: BMW BMW M3 Competition & BMW M4 Competition

M xDrive - jak to działa?

Jako alternatywa dla klasycznego napędu tylnego, system M xDrive zachwyca w wielu sportowych modelach BMW M GmbH swoim niezależnym sterowaniem transmisją napędu. Napęd na wszystkie koła uzupełnia aktywny mechanizm różnicowy M, który płynnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami odpowiednio do potrzeb. Optymalizuje to bezstratne przenoszenie momentu obrotowego, szczególnie podczas jazdy w bardzo sportowym stylu i na jezdniach o zmniejszonej przyczepności z jednej strony.

Zobacz: Elektryczna ofensywa trwa. Oto nowe BMW i4 z zasięgiem 590 km - ZDJĘCIA

Aby zapewnić współdziałanie w każdej sytuacji na drodze, system M xDrive oraz aktywny mechanizm różnicowy M wraz ze specjalnym układem kontroli trakcji M są skomunikowane z DSC (dynamiczną kontrolą stabilności). Celem są maksymalnie dynamiczne odczucia z jazdy, które łączą w sobie charakterystyczne wrażenia M z zauważalnym poprawieniem trakcji i stabilności jazdy.

BMW M3 Competition & BMW M4 Competition

i

Autor: BMW BMW M3 Competition & BMW M4 Competition

Trzy tryby transmisji napędu

Ponadto system M xDrive daje kierowcy możliwość dopasowania charakterystyki osiągów napędu na wszystkie koła do sytuacji na drodze oraz indywidualnych preferencji. Wybrane ustawienie można określić bezpośrednio w menu systemu operacyjnego M. Do wyboru dostępne są trzy tryby transmisji napędu. W ustawieniu podstawowym 4WD napęd na wszystkie koła zapewnia maksymalną trakcję oraz precyzyjne kontrolowanie właściwości jezdnych w połączeniu z zauważalną przewagą przeniesienia mocy na tylne koła.

Przeczytaj także: BMW Group podsumowało 2020 rok. Jakie modele sprzedawały się najlepiej w Polsce?

W trybie 4WD Sport w wyjątkowo dynamicznych sytuacjach podczas jazdy, jeszcze większa część momentu obrotowego przekazywana jest na tylne koła. Zwiększa to zwinność samochodu. Ponadto przy wyłączonym układzie DSC dostępny jest tryb 2WD. W tym ustawieniu napędzane są wyłącznie tylne koła, których trakcję – tak jak w modelach z czystym napędem tylnym – można precyzyjnie ustawić w 10 stopniach za pomocą opcjonalnego układu kontroli trakcji M.

BMW M3 Competition & BMW M4 Competition

i

Autor: BMW BMW M3 Competition & BMW M4 Competition

Szybsze niż wcześniej

Poprawa trakcji, stabilności jazdy, zwinności i dynamiki związana z zastosowaniem napędu na wszystkie koła M xDrive oraz aktywnego mechanizmu różnicowego M przekłada się również na lepszą zdolność do szybkiej jazdy. BMW M3 Competition oraz BMW M4 Competition z M xDrive przyspieszają od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy. Tym samym o 0,4 sekundy pokonują podobne modele Competition z wyłącznie tylnym napędem.

Jeszcze w tym roku

Modele BMW M3 Competition BMW M4 Competition z M xDrive będą wchodziły na rynek od lipca bieżącego roku. Ile to będzie kosztować? Na ten moment polski importer nie podzielił się cennikiem wariantów z napędem na wszystkie koła. Wiemy natomiast, że jeszcze w tym roku gamę modelową uzupełni nowa edycja BMW M4 Cabrio.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki