Ford w Europie może pochwalić się dobrą sprzedażą aut użytkowych. Teraz jeszcze bardziej wzmocni swoją pozycję na rynku za sprawą nowego modelu Transit. Podczas targów pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze w dniach 20-27 września 2018 roku, Ford zaprezentuje pełną gamę największego auta dostawczego ze swojej oferty. Co ciekawe, na rynek wkroczy nie tylko odmiana konwencjonalna, ale także wersje zelektryfikowane.
Nowy Ford Transit, ma zapewnić lepszą ekonomię spalania i większą ładowność. Innowacje Forda w pojazdach użytkowych obejmują hybrydowy, ładowany z zewnętrznego źródła (PHEV) model Transit Custom (już w wersji produkcyjnej, sprzedaż ruszy w 2019 roku), oraz na nowego Transita z pierwszym w jego segmencie rynkowym 48-woltowym lekkim napędem hybrydowym (mHEV).
„Hanower zapowiada nadejście nowej ekscytującej rodziny pojazdów użytkowych Transit, które zostały "zrodzone, by się łączyć. Zaawansowana łączność i nasze nowatorskie, zelektryfikowane pojazdy stworzą klientom Forda nowe możliwości zwiększania efektywności transportu”
– powiedział Hans Schep, dyrektor generalny, działu samochodów użytkowych, Ford of Europe.
Ford Transit mHEV – miękka hybryda w dostawczaku
2-tonowy Ford Transit będzie wyposażany w oszczędniejsze silniki, otrzyma zwiększoną ładowność, wbudowaną łączność i zaawansowane rozwiązania wsparcia kierowcy. Auto pojawi się na rynku w połowie 2019 roku. Nowy model będzie się wyróżniał elegancką nową konstrukcją przodu, całkowicie nowym wnętrzem oraz powiększoną przestrzenią ładunkową.
Oprócz zmodernizowanych 2-litrowych silników EcoBlue, nabywcy nowego Transita będą mogli wybrać 48-woltowy system hybrydowy mHEV, współpracujący z manualną skrzynią biegów. System mHEV odzyskuje energię przy zmniejszaniu prędkości, magazynując ją w 48-woltowym akumulatorze litowo-jonowym. Zgromadzoną energię system wykorzystuje do wspomagania silnika i zasilania elektrycznych urządzeń pomocniczych.
Transit Custom PHEV – niska emisja i duży zasięg
Ford Transit Custom PHEV otrzyma system hybrydowy, którego zadaniem jest zapewnienie bezemisyjnego zasięgu na trasach do 50 kilometrów. Samochód wyposażony jest w silnik benzynowy 1.0 EcoBoost, którego jedyną rolą jest przedłużanie zasięgu jazdy. Silnik EcoBoost służy jako generator prądu i ładuje pokładowe akumulatory trakcyjne. W czasie postoju możliwe jest ładowanie ich z zewnętrznego źródła. Łączny zasięg samochodu bez ładowania i tankowania wynosi ponad 500 kilometrów.
Badania pokazują, że pojazdy dostawcze w miastach pokonują około 100-150 kilometrów dziennie. Czyżby elektryfikacja tego segmentu była bliżej, niż nam się wydaje?