NOWY Nissan Micra po faceliftingu - ZDJĘCIA

2013-06-06 22:53

Nissan twierdzi, że facelifting najświeższej Micry jest tak poważny, iż powinno się ją nazywać "Nowy Nissan Micra". Sęk w tym, że całość dalej jest oparta na modelu K13. Powstaje więc dylemat: czy to marketingowy zabieg japońskiej marki, czy też zmiany naprawdę były tak diametralne, że najnowsze dziecko producenta należy traktować jako następne pokolenie miejskiego auta.

Model po liftingu nadal bazuje na IV generacji Micry, dlatego też większość podzespołów pozostała niezmieniona. Jako pierwsze rzucają się oczy nowe kształty przedniej i tylnej partii karoserii. Nowe zderzaki, lampy oraz zmieniona osłona wlotu powietrza sprawiły, że autko nabrało bardziej wyrazistego charakteru. We wnętrzu pojawiła się nowa konsola centralna, zegary stały się czytelniejsze, a klienci mogą wybierać w nowych wzorach tapicerki.

>>> Nissan Juke Nismo: CENA w POLSCE od 102 900 zł - WIDEO <<<

Pasażerowie z przodu dostaną do dyspozycji port USB i wejście Aux-In – to ukłon w stronę młodszych kierowców, których ten model ma do siebie przekonać. Jako opcję przygotowano system nawigacji z dużym 5,8-calowym ekranem dotykowym, współpracujący z technologią Google Send-To-Car. Starsi użytkownicy docenią natomiast zaawansowany system wspomagania parkowania, który mierzy ilość dostępnego miejsca parkingowego, a następnie podpowiada kierowcy jakie ruchy powinien wykonać.

Za podstawową jednostkę napędową będzie służył turbodoładowany 3-cylindrowy silnik benzynowy DIG-S 1.2 o mocy 80 lub 98 KM, uzupełniony w system start/stop. Silnik można połączyć z pięciobiegową skrzynią manualną lub z bezstopniową przekładnią automatyczną CVT. Średnie zużycie paliwa ma wynosić 4.1 l/100 km.

Nissan Micra powstaje w 4 fabrykach umieszczonych w różnych częściach świata, zaś w salonach sprzedaży oferuje się ją w 56 krajach.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki