Peugeot 5008 po liftingu (2021)

i

Autor: Peugeot Peugeot 5008 po liftingu (2021)

Nowy Peugeot 5008 już w sprzedaży. Poznaj CENY awangardowego kolosa

2020-10-09 15:49

Największy przedstawiciel francuskiej marki jest już z nami od ponad 4 lat, a to oznacza, że kuracja odmładzająca jak najbardziej mu się należy. Nowy Peugeot 5008 po faceliftingu otrzymał i-Cockpit najnowszej generacji, większy dotykowy ekran oraz całą masę systemów wspomagania kierowcy. Polski importer opublikował już oficjalny cennik. Zobacz, co oferuje awangardowy kolos po modernizacji.

Lada dzień na polskie drogi wyjadą pierwsze egzemplarze odświeżonego kolosa spod znaku lwa. Nowy Peugeot 5008 w ramach modernizacji otrzymał m.in. grill bez obramowania, przedłużone listwy zachodzące pod przednie reflektory, boczne wloty powietrza czy osłonę podwozia pokryte czarnym lakierem.

Sprawdź: Nowy Peugeot 3008 już w Polsce. Znamy CENY kompaktowego SUV-a po liftingu

Inżynierowie przemodelowali także nieco przedni i tylny zderzak oraz LED-owe reflektory, które są przedłużone „kłami” świateł dziennych z chromowaną końcówką. Zmienione zostały także światła tylne z trójwymiarowym śladem pazura, który jest charakterystycznym motywem w nowych autach marki Peugeot. W najnowszym 5008 występują one w technologii Full LED i posiadają sekwencyjne kierunkowskazy.

Peugeot 5008 po liftingu (2021)

i

Autor: Peugeot Peugeot 5008 po liftingu (2021)

Odświeżona kabina

We wnętrzu nowego Peugeota 5008 pojawił i-Cockpit najnowszej generacji. Kokpit jest teraz jeszcze bardziej nowoczesny, co podkreśla ponad 12-calowy panel zegarów. Pojawi się również centralnie umieszczony ekran dotykowy o przekątnej 10-cali, pod którym wstawiono 7 przycisków typu "toggle switch" do szybkiego dostępu do najważniejszych funkcji pojazdu. Na środku konsoli zawitał także selektor trybów jazdy (Normal, Sport, Eco).

Zobacz: Czy auto elektryczne poza miastem ma sens? TEST, OPINIA - Peugeot e-2008 GT 136 KM

Peugeot 5008 po liftingu (2021)

i

Autor: Peugeot Peugeot 5008 po liftingu (2021)

Jeszcze bezpieczniejszy

Jak wspomnieliśmy na początku, na pokładzie nowego 5008 nie brakuje zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy. Wśród najważniejszych możemy wyróżnić takich asystentów jak: 

• System noktowizyjny Night Vision: wykrywa żywe istoty (pieszych i zwierzęta) znajdujące się przed samochodem w nocy lub w warunkach ograniczonej widoczności do 250 metrów;

Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go (w wersjach z automatyczną skrzynią biegów EAT8): umożliwia automatyczny rozruch, jeśli samochód zatrzymuje się na krócej niż 3 sekundy. Przy dłuższym zatrzymaniu wystarczy wcisnąć pedał gazu lub przycisk pod kierownicą, by ponownie uruchomić funkcję. Funkcja jest dostępna od prędkości 0 km/h;

System utrzymania położenia na pasie ruchu (współpracujący z adaptacyjnym tempomatem z funkcją Stop&Go): umożliwia kierowcy wybór położenia na pasie. Kierowca musi jednak trzymać ręce na kierownicy;

System automatycznego hamowania awaryjnego najnowszej generacji: rozpoznaje pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy przy prędkości od 5 km/h do 140 km/h i ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji;

System wykrywania zmęczenia kierowcy: kontroluje czujność kierowcy w czasie długiej jazdy i przy prędkościach przekraczających 65 km/h. Kontrola odbywa się poprzez analizę niewielkich ruchów kierownicy.

• System rozszerzonego monitorowania znaków drogowych: stop, zakazu wjazdu, zakazu wyprzedzania);

• System automatycznego parkowania Park Assist: aktywne wspomaganie parkowania równoległego i prostopadłego

Peugeot 5008 po liftingu (2021)

i

Autor: Peugeot Peugeot 5008 po liftingu (2021)

Gama silnikowa

Nowy Peugeot 5008 po liftingu będzie dostępny z silnikami spalinowymi, które spełniają najnowsze przepisy Euro 6 i są homologowane zgodnie z protokołem WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures). W gamie silnikowej znajdą się dobrze znane z całej rodziny PSA jednostki benzynowe PureTech oraz wysokoprężne BlueHDi. Niestety na ten moment producent nie mówi nic o jednostkach zelektryfikowanych.

Wersja Silnik Moc Skrzynia Napęd 0-100 Prędkość maks.
Puretech 130 1.2, R3 130 KM & 230 Nm MT6 FWD 9,9 s 188 km/h
Puretech 130 1.2, R3 130 KM & 230 Nm AT8 FWD 10,2 s 188 km/h
Puretech 180 1.6, R4 180 KM & 250 Nm AT8 FWD 8,3 s. 222 km/h
BlueHdi 130 1.5, R4 130 KM & 300 Nm MT6 FWD 11,1 s. 191 km/h
BlueHdi 130 1.5, R4 130 KM & 300 Nm AT8 FWD 11,8 s. 190 km/h
BlueHdi 180 2.0, R4 180 KM & 400 Nm AT8 FWD 9,2 .s 208 km/h
Peugeot 5008 po liftingu (2021)

i

Autor: Peugeot Peugeot 5008 po liftingu (2021)

Wersje wyposażenia i ceny

Nowy Peugeot 5008 to także nowa gama elementów stylistycznych i wyposażenia. Podstawą gamy są trzy poziomy wyposażenia, które można uzupełnić za pomocąpakietów. 

ACTIVE: aluminiowe obręcze kół 17”, pakiet „Widoczność”, system bezkluczykowego uruchamiania pojazdu hands free, dwustrefowa klimatyzacja, wspomaganie parkowania tyłem, radio cyfrowe (DAB);

ACTIVE Pack: ACTIVE oraz mirror screen, elektrycznie składane lusterka boczne, wspomaganie parkowania przodem i VisioPark 1,

ALLURE: aluminiowe obręcze kół 18”, relingi dachowe, dodatkowo przyciemniane szyby, pakiet Safety Plus, nawigacja z ekranem 10” HD, tapicerka ze skóry ekologicznej i tkaniny;

ALLURE Pack: ALLURE oraz system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu hands free, fotel pasażera z funkcją składania do położenia stolika, pakiet specjalnego oświetlenia kabiny i tekstylne elementy dekoracyjne,

Road Trip: ALLURE Pack oraz dywaniki podłogowe z emblematem Road Trip, aluminiowe pedały, dach w kolorze Black Diamond;

GT: specjalne aluminiowe obręcze kół 18”, dach w kolorze Black Diamond, pakiet Drive Assist Plus, reflektory Full LED, tapicerka ze skóry ekologicznej i Alcantary;

GT Pack: GT oraz aluminiowe obręcze kół 19”, bezdotykowy system otwierania bagażnika, pakiet City 2, system audio Hi-Fi FOCAL, pakiet elektrycznych regulowanych siedzeń z funkcją masażu.

Peugeot 5008 po liftingu - polski cennik

Wersja Active Active Pack Allure Allure Pack Roadtrip GT GT Pack
BlueHDi 130 MT6 136 000 zł 139 400 zł 149 900 zł 151 100 zł 155 300 zł 162 100 zł -
BlueHDi 130 EAT8 144 500 zł 147 900 zł 158 400 zł 161 600 zł 163 800 zł 170 600 zł 183 600 zł
BlueHDi 180 EAT8 - - 170 00 zł 173 200 zł 175 400 zł 182 200 zł 195 200 zł
PureTech 130 MT6 124 000 zł 127 400 zł 137 900 zł 141 100 zł 143 300 zł 150 100 zł -
PureTech 130 AT6 132 500 zł 135 900 zł 146 400 zł 149 600 zl 151 800 zł 158 600 zł 171 600 zł
PureTech 180 EAT8 - - - - - 171 00 zł 184 000 zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki