Opel Corsa F pokazany w Polsce. Tak wygląda pełna oferta szóstej generacji auta klasy B - ZDJĘCIA, WIDEO, CENNIK

2019-08-22 11:21

Opel Corsa szóstej generacji ma już swoją pełną polską ofertę i został oficjalnie pokazany dziennikarzom w Polsce. Corsa F dostała zupełnie nową konstrukcję, jest lżejsza nawet o 108 kg w stosunku do poprzedniczki, ma świetnie się prowadzić, a dzięki małolitrażowym jednostkom napędowym zużywać niewiele paliwa. Żeby było ciekawiej powstała również w wersji elektrycznej, która ma przyciągać do siebie ekoentuzjastów.

Niemiecka marka z Russelheim znajdująca się obecnie pod skrzydłami grupy PSA, przygotowała szóstą generację swojego bestsellera. Auto czerpie z francuskich rozwiązań, co widać m.in. po jednostkach napędowych i niektórych elementach wnętrza. Choć tu i ówdzie widać francuską rękę, auto zachowało charakter pojazdów marki Opel, co czuć w projekcie nadwozia oraz designie kabiny.

Test wersji usportowionej: Opel Corsa GSi 1.4 Turbo 150 KM

Po zestawieniu ze sobą danych technicznych piątej Corsy E z szóstą Corsą F, szybko dostrzeżemy, że nowa generacja schudła aż o 10 procent. Teraz miejski hatchback w najlżejszej odmianie waży 980 kg. Co ciekawe nadwozie generacji F jest wyłącznie 5-drzwiowe. Auto mierzy lekko ponad 4 metry i względem poprzedniej Corsy jest o 48 mm niższe.

WIDEO - zobacz pokaz Corsy F w Polsce

Kokpit Corsy wygląda nowocześnie i został zaprojektowany według zasad ergonomii. W wyposażeniu można liczyć na zaawansowane technologie i systemy wspomagające kierowcę. W aucie montowane są mi.in. adaptacyjne, nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED. Przednia kamera rozpoznaje znaki drogowe i „zauważa” także znaki wyświetlane na tablicach diodowych. W modelu tym debiutuje radarowy aktywny tempomat oraz system czujników FlankGuard. Dostępny będzie również system monitorowania martwego pola oraz szereg asystentów parkowania.

Przeczytaj także: Opel Astra po liftingu jest teraz bardzo francuski. Co wpłynęło na taką zmianę?

Nowe multimedia mają stanowić kompleksową łączność. System Navi z 7-calowym kolorowym ekranem dotykowym oraz flagowy Multimedia Navi Pro z 10-calowym ekranem oferują nową usługę telematyczną „Opel Connect”. O spokój kierowcy i pasażerów pomagają zadbać również inne przydatne funkcje, takie jak Navigation Online z informacjami o ruchu drogowym dostarczanymi w czasie rzeczywistym, bezpośrednie połączenie z pomocą drogową oraz system powiadamiania służb ratowniczych w sytuacjach awaryjnych. Opcjonalnie zamiast analogowych zegarów może pojawić się w pełni cyfrowy ekran, a fotele może pokrywać skórzana tapicerka.

Opel Corsa F - polska prezentacja

i

Autor: Rafał Mądry Opel Corsa F - polska prezentacja Link: Zobacz więcej w GALERII

Jednostki napędowe

Za napęd nowej Corsy F odpowiadają różne silniki. Podstawowym jest benzynowy, wolnossący silnik 1.2 litra o mocy 75 KM. Ta jednostka występuje tylko w połączeniu z 5-biegową skrzynią ręczną. Kolejny motor to już 1.2 Turbo. W pierwszym wariancie mocy 100 KM z silnikiem współpracuje 6-biegowa skrzynia manualna, a w opcji pojawia się 8-biegowy automat. Mocniejsza odmiana 130-konna jest już parowana wyłącznie z 8-biegowym automatem. Poszukiwacze silnika wysokoprężnego będą mogli zdecydować się na Corsę z jednostką 1.5 Diesel o mocy 100 KM, parowaną ze manualną skrzynią 6-biegową.

Sprawdź: Debiutuje nowy Opel Corsa. Póki co jedynie wersja elektryczna

Wisienką na torcie jest bezemisyjna Corsa-e wyposażona w najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu napędu elektrycznego. Przy zasięgu do 330 km 5-miejscowa Corsa-e jest samochodem, z którego można swobodnie i bez ograniczeń korzystać na co dzień. Akumulator o pojemności 50 kWh można naładować w 80 procentach nawet w ciągu 30 minut. Corsa-e może być ładowana na wszystkie możliwe sposoby: przez kabel, z ładowarki naściennej Wallbox lub na stacji szybkiego ładowania. Akumulator jest objęty 8-letnią gwarancją. Stan naładowania można sprawdzić w aplikacji „myOpel”, co pozwala optymalizować czas i koszty ładowania.

Wpływ na zasięg ma także kierowca, wybierając jeden z trzech trybów jazdy: Normal, Ecoi Sport. Tryb Sport zwiększa elastyczność i dynamikę przy umiarkowanej utracie zasięgu. W trybie Eco Corsa-e staje się długodystansowcem — zasięg rośnie praktycznie bez uszczerbku dla komfortu. Układ napędowy generuje 100 kW (136 KM) i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dostępna natychmiast moc zapewnia elastyczność. Corsa-e przyspiesza od 0 do 50 km/h w zaledwie 2,8 s, a do 100 km/h rozpędza się w 8,1 s.

Opel Corsa - pełny polski cennik

Cennik otwiera kwota 49 990 zł. Tyle zapłacimy za auto z silnikiem 1.2 75 KM. Standardowe wyposażenie nie obejmuje jednak klimatyzacji, za to dostajemy natomiast m.in. asystenta pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych czy tempomat. Lepsze wyposażenie Edition z klimatyzacją to wydatek 54 950 zł. Za 100-konnego diesla 1.5 trzeba zapłacić minimum 65 350 zł. W pełni elektryczna Corsa-e kosztuje od 124 490 zł.

wersja Corsa Edition Elegance GS Line
1.2 75 KM Start/Stop M5 49 990 zł 54 950 zł 60 850 zł -
1.2 Turbo 100 KM Start/Stop M6 - 59 750 zł 65 650 zł 66 150 zł
1.2 Turbo 100 KM Start/Stop A8 - 66 550 zł 72 450 zł 72 950 zł
1.2 Turbo 130 KM Start/Stop A8 - - 77 150 zł 77 650 zł
1.5 Diesel 100 KM Start/Stop M6 - 65 350 zł 71 250 zł 71 750 zł
Corsa-e - 124 490 zł 130 390 zł -

Bądź na bieżąco, obserwuj nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki