Opel GT Concept: absolutnie czysty minimalizm

2016-01-27 12:01

Marka z piorunem w logotypie prezentuje sportowy pojazd z silnikiem umieszczonym za przednią osią i napędem na tylne koła. Opel GT Concept będący bezpośrednim następcą modeli Opel GT i Monza Concept, przedstawia nową interpretację koncepcji stylistycznej firmy Opel. W sylwetce dla poprawy aerodynamiki zrezygnowano ze wszystkiego, co mogłoby zakłócać czystą, minimalistyczną formę. Auto nie ma zewnętrznych klamek, bocznych lusterek ani nawet wycieraczek przedniej szyby.

Opel GT Concept to wizja sportowego samochodu przyszłości. Jego dynamikę symbolizuje czerwona linia dzieląca nadwozie w poziomie i podkreślająca jego proporcje. Wyraziste czerwone przednie opony, nałożone na obręcze z odważnym motywem wrotek, nawiązują do motocykla Opel Motoclub 500, który 1928 roku był równie awangardowym pojazdem, jak dzisiejsza koncepcja sportowego Opla GT. Poza tym w designie wykorzystano sprawdzony w świecie motoryzacji projekt nadwozia oparty o długą pokrywę silnika. Zaskakujący jest za to brak klapy bagażnika, podwójny wydech z centralnie umieszczonymi końcówkami, a także drzwi będące jednocześnie błotnikami. Na dodatek drzwi zintegrowano z oknami, które płynnie przechodzą ze szklanej tafli w powierzchnią lakierowaną. Lampy zintegrowano z kierunkowskazami i uzyskano zarówno z przodu, jak i z tyłu, efekt trójwymiarowego świecenia.

Zobacz: TEST nowy Opel Astra K: wyczekiwana kuracja odchudzająca

W środku wygospodarowano dość miejsca dla dwóch osób. Dwie kamery zamontowane za nadkolami zapewniają dobrą widoczność w czasie jazdy ulicami miasta. Obraz z kamer jest wyświetlany na dwóch monitorach z lewej i prawej strony kokpitu. Szyba czołowa przechodzi w szklany panoramiczny dach.

Silnik umieszczony centralnie za przednią osią znajduje się nisko i blisko środka geometrycznego, co zapewnia sportowe właściwości jezdne i doskonałą dynamikę na zakrętach. Do napędu służy 3-cylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 1.0 litra, oparty na zbudowanej w całości z aluminium jednostce stosowanej w modelach ADAM, Corsa i Astra. Rozwijana moc to 145 KM i 205 Nm. Moc wsparta turbodoładowaniem jest przenoszona na tylną oś z mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego, za pośrednictwem sekwencyjnej sześciostopniowej przekładni obsługiwanej manetkami przy kierownicy. Przy masie własnej nieprzekraczającej 1000 kilogramów, przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa niespełna 8 sekund, a prędkość maksymalna to 215 km/h.

Opel GT Concept będzie miał swoją światową premierę na 86. Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie (3–13 marca 2016 r.).

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki