Opel zaprezentował elektrycznego vana! Opel Zafira-e Life to bezemisyjny salon na kołach - GALERIA

2020-06-17 21:31

Opel kontynuuje elektryfikację swojej gamy produktowej, wprowadzając do rodziny busów w pełni elektryczny, flagowy wariant modelu Zafira Life, stanowiący punkt odniesienia dla wieloosobowych samochodów osobowych. Nowa Zafira-e Life jest dostępna z maksymalnie 9 miejscami siedzącymi oraz występuje w trzech wariantach długości, oferując tym samym wszystkie zalety „salonu na kołach".

Nowy, elektryczny van Zafira-e Life podobnie jak swoje spalinowe rodzeństwo mierzy 1900 mm wysokości, dzięki czemu wjechanie do typowego podziemnego garażu nie stanowi problemu. Co więcej, poza opcjonalnymi dziewięcioma miejscami siedzącymi niemiecki bus może zostać wyposażony w hak holowniczy, który uciągnie nawet 1000 kg ciężaru.

Sprawdź: Elektryczny Peugeot e-Traveller debiutuje. W mieście powinien sprawdzić się znakomicie - GALERIA

Za napęd bezemisyjnego wariantu odpowiada motor elektryczny o mocy 136 KM i 260 Nm, którego prędkość maksymalna została ograniczona do 130 km/h. Taki limit pozwala jednocześnie poruszać się po autostradach oraz zachować sporo zasięgu, którego w tym modelu nie zabraknie. Domyślnie Zafira-e jest wyposażona w akumulatory o pojemności 50 kWh (18 modułów), które pozwolą na pokonanie do 230 kilometrów na jednym ładowaniu. Za dopłatą można otrzymać większą baterię o pojemności 75 kWh (27 modułów), która cieszy przodującym w swojej klasie zasięgiem rzędu 330 kilometrów.

Opel Zafira-e Life (2021)

i

Autor: Opel Opel Zafira-e Life (2021)

Naładujesz go wszędzie

Ładowanie Zafiry-e Life jest proste, ponieważ auto zostało przystosowane do różnych rodzajów ładowarek, a to oznacza, że samochód można "zatankować" za pomocą terminala Wall Box, szybkiej ładowarki lub w razie potrzeby nawet kabla do ładowania z domowego gniazdka.

Przy użyciu publicznej stacji ładowania (100 kW) z prądem stałym (DC), ładowanie akumulatora 50 kWh do 80 proc. powinno zająć nie dłużej, jak 30 minut (około 45 minut dla akumulatora 75 kWh). Producent oferuje także pokładowe ładowarki, które zapewniają możliwie jak najkrótszy czas ładowania oraz długą żywotność akumulatora (objętego gwarancją na osiem lat lub 160 000 km). W zależności od rynku i infrastruktury Zafira-e Life jest standardowo wyposażona w wydajną trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW lub jednofazową o mocy 7,4 kW.

Opel Zafira-e Life (2021)

i

Autor: Opel Opel Zafira-e Life (2021)

Wersje nadwozia

Opel będzie oferował Zafirę-e Life w trzech długościach dostępnych z maksymalnie dziewięcioma miejscami siedzącymi — Compact (dostępny na początku 2021 r., Long i Extra Long.

Wersja Compact konkuruje z kompaktowymi vanami, ale oferuje znacznie więcej miejsca i przestrzeni dla maksymalnie dziewięciu pasażerów. Ponadto charakteryzuje się niewielkim promieniem skrętu (tylko 11,3 m), łatwością prowadzenia i opcjonalnymi, sterowanymi czujnikami, dwoma drzwiami przesuwnymi, które otwierają się elektrycznie za pomocą ruchu stopy – co jest unikalne w tym segmencie rynku.

Zobacz: Debiutuje bezemisyjny Opel Vivaro-e! Elektryczny dostawczak przejedzie do 330 km na jednym ładowaniu

Wariant Long, tak samo, jak wersja Extra Long ma o 35 cm dłuższy rozstaw osi – 3,28 m i tym samym więcej miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu, co czyni ją konkurentem dla średniej wielkości vanów w segmencie rynku D. W porównaniu z konkurencją Opel posiada również większą klapę tylną i łatwiejszy dostęp. Na koniec warto dodać, że z pojemnością bagażową wynoszącą około 4500 litrów wersja Extra Long jest konkurentem dla jeszcze większych vanów.

Opel Zafira-e Life (2021)

i

Autor: Opel Opel Zafira-e Life (2021)

Wyposażenie

Elektryczny model jest wyposażony w liczne systemy wspomagania kierowcy. Kamera i radar monitorują obszar przed pojazdem. System rozpoznaje nawet pieszych przechodzących przez ulicę i może rozpocząć manewr hamowania awaryjnego przy prędkościach do 30 km/h. Tempomat pół-adaptacyjny dostosowuje prędkość do prędkości pojazdu jadącego z przodu, automatycznie zwalnia i w razie potrzeby. Asystent pasa ruchu i czujnik zmęczenia ostrzegają kierowcę, jeśli za kierownicą spędził zbyt wiele czasu i potrzebuje przerwy.

Przeczytaj także: Nowy Opel Mokka rusza w drogę i już od początku będzie elektryczny

Na liście wyposażenia znajdą się także czujniki parkowania w przednim i tylnym zderzaku. Obraz z kamery cofania pojawia się w lusterku wewnętrznym lub na 7-calowym ekranie dotykowym – w tym drugim przypadku z widokiem 180 stopni z lotu ptaka. Ponadto duży ekran dotykowy jest dostępny z systemami Multimedia i Multimedia Navi. Obydwa systemy oferują integrację ze smartfonem poprzez aplikacje Apple CarPlay i Android Auto. W dodatku w najwyższej wersji wyposażenia w kabinie znajdzie się aż 10 głośników. Przyjmowanie zamówień rozpocznie się latem tego roku, a pierwsze dostawy będą w dalszej części tego roku.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki