Polska premiera

Peugeot 408 jest duży i niemało kosztuje. Znamy cennik nowego modelu

2022-11-16 17:03

Polska premiera Peugeota 408 za nami. Nowy model francuskiej marki niełatwo przyporządkować do istniejącego segmentu - ma w sobie trochę crossovera, trochę sedana, a trochę hatchbacka. Przestrzeni w jego wnętrzu nie brakuje, ale za to Jego cena przypomina klasę D. Ile kosztuje nowy Peugeot?

Peugeot 408 - polska premiera

Polska premiera Peugeota 408 za nami. Nowy model francuskiej marki poznaliśmy podczas statycznej prezentacji w Warszawie. Niełatwo przyporządkować go do istniejącego segmentu - ma w sobie trochę crossovera, trochę sedana, a trochę hatchbacka. Peugeot obiecuje, że 408 jest zaskakujący z każdej strony i faktycznie, poznaliśmy dziś kilka zaskakujących faktów. Czy były to miłe niespodzianki? 

Peugeot 408 jest większy niż się wydaje

Francuski crossovero-hatchback jest w rzeczywistości nieco większy niż może się wydawać ze zdjęć. Auto mierzy 4687 mm i przy rozstawie osi 2787 mm gra już niemalże w segmencie D. Wymiary pozwoliły wygospodarować całkiem przestronne wnętrze i 536-litrowy bagażnik. Choć kufer jest nieco mniejszy niż w 308 SW, wnętrze jest nieco wygodniejsze. Stopy pasażerów drugiego rzędu siedzeń wciąż nie mieszczą się pod przednie fotele, ale ilość miejsca w kabinie jest znacznie większa niż w kompaktowym modelu i porównywalna z 508. Peugeot chwali się, że miejsca na nogi jest nawet więcej niż w 508.

Nowe technologie i rozwiązania, które znamy

Peugeot obiecuje również pełną ofertę systemów bezpieczeństwa i szereg asystentów wspierających kierowcę podczas jazdy. Z ciekawszych elementów - pojawi się adaptacyjny tempomat o rozszerzonym zakresie działania. Możliwa będzie m.in. półautonomiczna zmiana pasa ruchu. Poza drobnymi nowinkami, w 408 znajdziemy te same rozwiązania, co w Peugeocie 308. Zbliżone kształty deski rozdzielczej i elementy przeszczepione 1:1 z kompaktu wskazują, że pokrewieństwo jest bardzo, bardzo bliskie.

Gama silnikowa bez zaskoczeń

Pod maską Peugeota 408 znajdą się hybrydowe układy napędowe (plug-iny o mocach 180 i 225 KM) oraz benzynowy motor 1.2 o mocy 130 KM. Tu nie ma mowy o zaskoczeniach - przynajmniej dopóki do gamy nie dołączy wersja czysto elektryczna. Ma ona mieć nowy, mocniejszy silnik elektryczny - ten, który znajdzie się pod maską elektrycznego 308. Silniki i wersje napędowe wykorzystujące tradycyjne, spalinowe jednostki znamy już "na wylot" - są one dziś bowiem szeroko stosowane nie tylko w Peugeotach, ale i w Citroenach, DS czy też Oplach. Warto zauważyć, że w odróżnieniu od 308, Peugeot 408 nie będzie dostępny z manualną skrzynią biegów. Automat znajdziemy tu w standardzie, w każdej wersji.

Zaskakująca jest jednak cena

Wiemy czego spodziewać się od silników nowego 408, ale zagadką, do dziś pozostawała cena bazowej odmiany nowego modelu. Niestety, tanio nie będzie. Tym niezbyt odkrywczym stwierdzeniem można dziś opisać praktycznie cały rynek aut nowych, ale kwota 143 000 zł za podstawową wersję nie należy do najniższych. Co proponuje Peugeot "na otarcie łez"? Bazowy model ma pod maską 130-konny silnik 1.2, ale został on sparowany z automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów. Najniższa dostępna wersja wyposażenia to Allure, co sugeruje, że już w podstawie czeka na nas sporo udogodnień i elementów wyposażenia, za które trzeba dopłacać w 308. Nawet najuboższy 408 ma więc 17-calowe felgi aluminiowe, tapicerkę z materiału i ekoskóry, kamera cofania i ekran multimediów z dodatkowym wyświetlaczem, na którym możemy ustawić własne skróty do różnych elementów menu. Wyższa wersja Allure Pack dodaje do tego system bezkluczykowego dostępu, 19-calowe felgi, tempomat adaptacyjny, czujniki parkowania z przodu i system monitorowania martwego pola w lusterkach. Tak czy inaczej, cena podstawowego Peugeota 408 nie należy do niskich. Jeśli zależy nam na hybrydzie, lub po prostu mocniejszym silniku, możemy wybrać 180-konną odmianę plug-in. Cena 190 550 zł dotyczy odmiany Allure, a odmiana GT z tym silnikiem kosztuje 207 200 zł. Topowa odmiana z 225-konną hybrydą to z kolei wydatek 213 700 zł. Na start sprzedaży przygotowano także wersję First Edition w cenie 211 100 zł. 

Nie jest tanio, ale Peugeot 408 zapowiada się jako całkiem ciekawy rywal dla aut z różnych półek cenowych. Z jednej strony może podebrać klientów Renault Arkanie, choć jest od niej większy i droższy. Z drugiej strony, Peugeot śmiało mówi, że powinni się nim zainteresować również Ci, którzy rozważają Audi Q3 i BMW X1. Podobnie jak Citroen C5 X, Peugeot 408 gra trochę w swojej lidze. Niebawem przekonamy się, czy jego kształty i zalety przyciągną wystarczająco dużo klientów. 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki