To prawdziwi mocarze! Debiut BMW X5 M i BMW X6 M od razu także w wersjach Competition

2019-10-03 12:59

Trzecia generacja wyczynowych modeli BMW M z segmentu pojazdów wyżej zawieszonych nad ziemią, prezentuje swoje groźne oblicze. Modele BMW X5 M i BMW X6 M tryskają mocą, cechują się niesamowitą zwinnością i dynamiką, a przy tym są wszechstronne i luksusowe.

Co drzemie pod maską BMW X5 M oraz BMW X6 M? Silnik V8 o pojemności 4.4 litra z technologią M TwinPower Turbo o wysokoobrotowej charakterystyce. Maksymalna moc wynosi 600 KM, a maksymalny moment obrotowy 750 Nm. Względem modeli poprzedniej generacji moc wzrosła o 25 KM (o 50 KM w modelach Competition do 625 KM). Producent podaje, że w X5 M zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 13,0-12,8 l/100 km, a emisja CO2 296-291 g/km. W X6 M w cyklu mieszanym auto spala 12,7-12,5 l/100 km, natomiast emisja CO2 wynosi 289-284 g/km.

Testowaliśmy: To najmocniejsze seryjne BMW. Jak się z nim żyje? BMW M5 Competition - TEST, OPINIA, WIDEO

Sportowy układ wydechowy samochodów gwarantuje emocjonujące brzmienie, a 8-stopniowa skrzynia M Steptronic z układem Drivelogic, przekazująca ogromne siły na jezdnię poprzez napęd na cztery koła M xDrive, jest gwarancją piorunujących osiągów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiągane jest w 3,9 s, a w odmianach Competition w 3,8 s. To nawet o 0,4 s szybciej niż w modelach poprzedniej generacji. Zoptymalizowana trakcja i dynamika gwarantowana jest dzięki powiązaniu napędu z aktywnym mechanizmem różnicowym M. Możliwe jest większe przeniesienie napędu na tylną oś dzięki trybom 4WD i 4WD Sport.

Samochody zostały wyposażone w adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, aktywną stabilizacją przechyłów bocznych, układem kierowniczym M Servotronic oraz układem kontroli stabilności DSC (Dynamic Stability Control) z trybem M Dynamic. 21-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich na osi przedniej i 22-calowe na osi tylnej są w wyposażeniu standardowym modeli Competition i wyposażeniu dodatkowym BMW X5 M i BMW X6 M.

Przeczytaj: To największe i najprzestronniejsze BMW jakie zbudowano. BMW X7 40i xDrive Steptronic 8 - TEST, OPINIA

Przestronne, komfortowe wnętrze oferuje duże możliwości adaptacji. Typowa dla M aranżacja kokpitu. Wyświetlacz BMW Head-Up ze wskazaniami M jest w wyposażeniu standardowym, podobnie jak fotele wielofunkcyjne M i tapicerka BMW Individual ze skóry Merino o delikatnej fakturze. Wyposażenie standardowe obejmuje także BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym oraz inteligentnego asystenta osobistego BMW, a także asystenta parkowania. Duży wybór systemów wspomagających kierowcę i światła laserowe BMW są w wyposażeniu dodatkowym.

Przycisk Setup umożliwia bezpośredni dostęp do ustawień silnika, amortyzatorów, układu kierowniczego, M xDrive i układu hamulcowego. Charakterystyczne są przyciski M na kierownicy umożliwiające aktywację dwóch indywidualnie zestawionych konfiguracji ustawień. Tryb M dla indywidualnej konfiguracji działania systemów wspomagających kierowcę, jak również wskazań na zestawie wskaźników i wyświetlacz Head-Up. Wybór pomiędzy ustawieniami ROAD i SPORT oraz TRACK pojawia się w modelach Competition.

Szczegóły na infografikach

BMW X5 M Competition

i

Autor: BMW BMW X5 M Competition
BMW X5 M Competition

i

Autor: BMW BMW X5 M Competition
BMW X5 M Competition

i

Autor: BMW BMW X5 M Competition
BMW X6 M Competition

i

Autor: BMW BMW X6 M Competition
BMW X6 M Competition

i

Autor: BMW BMW X6 M Competition
BMW X6 M Competition

i

Autor: BMW BMW X6 M Competition

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki