Robert Lewandowski przesiadł się do auta TAŃSZEGO o pół miliona! Kłopoty finansowe czy rozsądek?

2020-11-17 11:05

Robert Lewandowski ma nowy samochód. To Audi e-tron Sportback warte około 450 tys. zł. Czyżby najlepszy polski piłkarz w historii wpadł w kłopoty finansowe? Czy z tego powodu przesiadł się do elektrycznego SUV-a, tańszego o pół miliona złotych w stosunku do Mercedesa-AMG G 63 napędzanego potężnym V8? A może chodzi zwyczajnie o czysty rozsądek? Nic z tych rzeczy!

Robert Lewandowski nowy samochód posiada od września. Wcale go jednak nie kupił, a otrzymał od wieloletniego sponsora klubu FC Bayern Monachium, którym jest firma Audi. Cztery pierścienie z utytułowaną drużyną z Bawarii współpracują nieprzerwanie od 2002 roku, a od 2011 roku są strategicznym partnerem i pozostaną nim do 2029 roku. To oznacza, że trener oraz zawodnicy w ramach współpracy otrzymują na użytek samochody.

Nowym autem Lewandowskiego jest dokładnie Audi e-tron Sportback. Taki samochód w podstawowej wersji 50 quattro kosztuje w Polsce minimum 320 tys. zł. Auto piłkarza to jednak znacznie lepsza odmiana 55 quattro z dodatkowym wyposażeniem o łącznej wartości około 450 tys. zł. Cena ta jest wysoka, ale nie w porównaniu z kwotą ponad 900 tys. zł, jaką trzeba przeznaczyć na świetnie wyposażonego Mercedesa-AMG G 63, a to właśnie taką terenową maszyną Robert wraz ze swoją żoną Anną poruszają się prywatnie po Warszawie. O tym samochodzie dokładnie pisaliśmy tutaj - KLIKNIJ i SPRAWDŹ

Co ciekawe, Audi e-tron Sportback pojawiło się w nowej świątecznej reklamie, w której zagrał Robert Lewandowski. Choć w spocie nie widać czterech pierścieni na potężnym grillu samochodu, to każdy kto choć trochę zna się na motoryzacji, bez trudu odgadnie, że to samochód marki Audi. Lewandowski w poszukiwaniu Mikołaja prowadzi Audi e-tron Sportback w pomarańczowym kolorze Catalunya Red.

WIDEO - świąteczna reklama z Robertem Lewandowskim

Audi e-tron Sportback

W pełni elektryczne Audi e-tron Sportback to SUV klasy wyższej. Charakteryzuje się sportowymi właściwościami jezdnymi, doskonałymi walorami użytkowymi, nowoczesnym designem i arsenałem zaawansowanych systemów wsparcia oraz rozbudowanymi multimediami. Dwa silniki elektryczne oraz napęd na cztery koła zapewniają znakomite osiągi i wszechstronność. Pojazd bez emisji zanieczyszczeń, w odmianie 55 quattro za sprawą mocy systemowej 406 koni mechanicznych i 664 Nm maksymalnego momentu obrotowego, pozwala przyspieszyć 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 200 km/h. Wysokonapięciowy akumulator o dużej pojemności zapewnia zasięg ponad 400 km (wg WLTP). Produkcja samochodu w zakładach w Brukseli jest neutralna pod względem emisji CO2.

Testowaliśmy: Z takim elektrycznym autem w Polsce można żyć. Audi e-tron 55 quattro - OPINIA, WIDEO

Modelem e-tron koncern Audi dostosowuje elektromobilność do długich tras – także dzięki mocy ładowania, wyróżniającej ten model wśród konkurentów. Audi e-tron to nie tylko pierwszy seryjnie produkowany samochód, który dzięki stacjom szybkiego ładowania można naładować z maksymalną mocą 150 kW. Jego wysoka moc ładowania przez większość cyklu ładowania ustanawia nowe standardy i skraca czas postoju. Dopracowane w najmniejszym szczególe zarządzanie temperaturą akumulatora zapewnia wysoką wydajność procesu zarówno przy niskich, jak i wysokich temperaturach otoczenia.

WIDEO - takie jest Audi e-tron Sportback

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki