Szybsza i bardziej wściekła?

2009-10-29 14:28

W Japonii koncern honda od lat korzysta z usług swojego nadwornego tunera i buduje krótkie serie ulicznych wyścigówek. Tym razem Mugen przybędzie jednak do Europy żeby przebudować i tak piekielnie szybkiego trzydrzwiowego Civica Type-R.

Czego można się spodziewać po gościnnych występach specjalistów z kraju kwitnącej wiśni? Jeśli wierzyć w przecieki, to efekt ich pracy może być faktycznie fascynujący. A wszystko przez to, że inżynierowie Mugena nie wiedzą co to rozsądek, oszczędność i... komfort.

Co można już teraz powiedzieć o Mugenie Type R? Wiadomo, że wszystkie „ruchome” elementy karoserii, zostaną wymienione na węglowe. Błotniki, maska, tylna klapa, a nawet szklany dach, zostaną zastąpione lekkimi odpowiednikami.

Pod maskę trafi 2-litrowy, wolnossący silnik – teoretycznie taki sam jak w cywilnym Type-R. Zostanie on jednak przeprogramowany, dostanie jeszcze więcej obrotów – w efekcie  wzrośnie oczywiście moc – do 240 KM, osiąganych prawdopodobnie przy 9 tysiącach obr./min.

Modyfikacjom zostanie również poddane zawieszenie. I tu raczej kompromisów nie będzie . Gwintowane kolumny, krótkie i lekkie węglowe sprężyny spowodują, że auto będzie twarde jak przysłowiowa decha. Równie bezkompromisowe będą hamulce – możliwe, że Mugen zastosuje nawet ceramiczne tarcze.

Na koniec wypadać dodać, że wszystkie 20 sztuk (to podobno liczba ostateczna) Civica Type R MUGEN, będzie robione ręcznie – od podstaw. Cena? Niewygórowana 38 599 funtów – kto ma ochotę na tego potwora?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki