Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+

i

Autor: Jan Guss-Gasiński Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+

Tak w Polsce sprzedaje Mercedes-Benz. Sportowe modele AMG są hitem!

2021-01-15 12:07

Mimo wielu przeciwności i wyzwań związanych z pandemią koronawirusa w Polsce, Mercedes-Benz dostarczył w 2020 roku blisko 20 tys. nowych aut osobowych. Tym samym niemiecki producent już czwarty rok z rzędu objął czołową pozycję w segmencie premium i uzyskał rekordowy, blisko 5 proc. udział w polskim rynku nowych samochodów. Sporą cegiełką tego sukcesu jest świeża gama modelowa i sportowe modele z rodziny AMG - w ubiegłym roku co dziewiąty sprzedany samochód nosił oznaczenie AMG.

W ubiegłym roku nowe Mercedesy cieszyły się w naszym kraju niezmiennie wysokim popytem. Od stycznia do grudnia 2020 r. zarejestrowano w Polsce 19 656 osobowych aut z gwiazdą. Wynik ten czwarty rok z rzędu zapewnił marce Mercedes-Benz tytuł najchętniej wybieranej wśród nowych samochodów premium na polskim rynku. 

Sprawdź: Sport niewymagający kompromisów. Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake - TEST, OPINIA, WIDEO

Nawet jeśli odliczyć Klasę V i jej elektryczny odpowiednik – EQV (łącznie 915 szt.), Mercedes-Benz wciąż pozostaje zdecydowanym liderem zestawienia segmentu aut premium w Polsce i wyprzedza konkurencyjne marki. A jeśli uwzględnić sprzedaż osobowych wersji modeli Mercedes-Benz Vans (Citan, Vito, Marco Polo oraz Sprinter – łącznie 632 szt.), liczba rejestracji w 2020 r. przekracza pułap 20 tysięcy sztuk i wynosi 20 288 samochodów.

Najchętniej wybierane modele w 2020 roku

Najchętniej wybieranymi modelami z gwiazdą wśród polskich klientów w 2020 r. były rodziny SUV-ów GLC i GLC Coupe (3965 egz.) oraz GLE i GLE Coupe (2391 aut), za którymi uplasowała się gama Klasa A z nadwoziem hatchback (2195 szt.).

Najchętniej wybierane modele AMG w 2020 roku

W 2020 roku do rodziny aut sportowych dołączył najmocniejszy w historii limitowany model, AMG GT Black Series o mocy 720 KM, a rodzina SUV-ów AMG została kompletnie odświeżona o wersje GLA 45 AMG, GLB 35 AMG, GLE 63 i GLS 63 AMG. Sportowe samochody z gwiazdą były w Polsce kupowane jeszcze chętniej niż w 2019 r. Wśród najchętniej wybieranych modeli AMG znalazły się: A 45 S 4MATIC+, G 63 oraz A 35 4MATIC.

Zobacz: To nie są auta dla Kowalskiego. TEST, OPINIA - Audi RS7 Sportback 4.0 TFSI V8 vs. Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe 63 S 4MATIC+

W 2020 r. zarejestrowano na naszym rynku 1750 nowych aut Mercedes-AMG (+8%). Oznacza, że co dziewiąty nowo rejestrowany w Polsce Mercedes jest sygnowany przez submarkę z Affalterbach. W rezultacie nasz rynek jest czwartym co do wielkości rynkiem zbytu AMG w Europie po Niemczech, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii.

Utrzymaliśmy pozycję lidera sprzedaży marek premium, jesteśmy najmocniejszą motoryzacyjną marką w mediach (TOP MARKA 2020), mamy świetny produkt oferowany przez nowoczesną i dobrze rozbudowaną sieć dilerską. To cała tajemnica sukcesu. Mamy też za sobą rekordowy rok w segmencie elektromobilności - nasza gama pojazdów xEV rozrosła się do prawie 30 wariantów aut zelektryfikowanych i elektrycznych.

- powiedział Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, prezes Mercedes-Benz Polska oraz dyrektor zarządzający działem samochodów osobowych w klastrze Europa Centralna (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia).

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki