To kombi zajedzie dalej. Debiutuje Mercedes-Benz Klasy C All-Terrain

2021-08-18 13:48

Debiutuje nowy Mercedes-Benz Klasy C All-Terrain. To samochód skierowany do miłośników aut z nadwoziem kombi, legitymujący się wyższą sprawnością poza drogami asfaltowymi. Na nadwoziu znalazły się plastikowe osłony ochronne, zawieszenie zostało podwyższone, a o odpowiednią przyczepność dba napęd na cztery koła 4MATIC.

Mercedes-Benz Klasy C All-Terrain to drugie takie podwyższone kombi po Klasie E All-Terrain. Za sprawą zwiększenia prześwitu względem konwencjonalnej Klasy C o około 40 mm, a także seryjnego napędu na cztery koła 4MATIC, dwóch trybów jazdy off-roadowej oraz większych kół, Mercedes Klasy C All-Terrain z łatwością radzi sobie w lekkim terenie. Indywidualny design tej wersji obejmuje charakterystyczną osłona chłodnicy, specjalne zderzaki z dolnymi osłonami oraz matowe, ciemnoszare nakładki nadkoli. W porównaniu do konwencjonalnej Klasy C Kombi wersja All-Terrain ma nieco większe wymiary. Jest o 4 mm dłuższa – mierzy 4755 mm. Dzięki nakładkom nadkoli szerokość wzrosła o 21 mm, do 1841 mm. Z kolei zwiększony o około 40 mm prześwit sprawia, że wysokość pojazdu wynosi 1494 mm. Standardowy rozmiar opon to 225/55 R17, a w opcji będą dostępne opony w rozmiarach 245/45 R18 oraz 245/40 R19.

Wersje All-Terrain bazuje na zewnętrznej oraz wewnętrznej linii wyposażenia AVANTGARDE. Wielofunkcyjna sportowa kierownica obszyta czarną skórą zapewnia odpowiedni chwyt. Ponadto standardowa specyfikacja obejmuje nastrojowe oświetlenie oraz adaptacyjny i intuicyjny w obsłudze system informacyjno-rozrywkowy MBUX i systemy wspomagające najnowszej generacji. Konsola środkowa jest lekko pochylona w kierunku kierowcy (o 6°), a wolnostojący zestaw wskaźników w postaci ekranu LCD wydaje się „unosić” nad resztą kokpitu. Klienci mają do wyboru wersje o przekątnej 10,25” (26,0 cm) lub 12,3” (31,2 cm). Dla nowego wariantu zaprojektowano nowy widok „Offroad” prezentowany na ekranie multimediów. Zawiera on szczegółowe informacje, takie jak nachylenie drogi czy kąt skrętu kół. Wyświetlane są tu również współrzędne geograficzne i kompas. Wielkość i funkcjonalność przestrzeni ładunkowej pozostają bez zmian. Do wyboru są tu trzy koncepcje kolorystyczne: czerń, beż macchiato/czarny i brąz sienny/czarny. Bagażnik ma pojemność od 490 do 1510 l, a oparcie tylnej kanapy składa się w proporcji 40:20:40.

Wariant All-Terrain doskonale radzi sobie podczas jazdy po złej jakości nawierzchniach. Czterowahaczowe przednie zawieszenie zaopatrzono w nieco większe zwrotnice. Z tyłu pracuje układ wielowahaczowy. Aby zapewnić zrównoważony komfort jazdy i wysoką stabilność, Klasa C All-Terrain standardowo otrzymuje komfortowe zawieszenie z pasywnym systemem tłumienia: efekt tłumienia jest dostosowany do nawierzchni i zależy od amplitudy drgań. Oprócz trybów ECO, COMFORT, SPORT i INDIVIDUAL wariant All-Terrain oferuje dwa dodatkowe tryby DYNAMIC SELECT do jazdy poza asfaltem: OFFROAD, przeznaczony do lekkiego terenu, takiego jak drogi gruntowe, żwir lub piasek, oraz OFFROAD+ z regulacją prędkości zjazdu (DSR), zalecany do nieco cięższego terenu i dróg o większym nachyleniu. Zależnie od wybranego programu system DYNAMIC SELECT odpowiednio dostosowuje charakterystykę pracy silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego, ESP® oraz napędu 4MATIC.

Klasa C jest standardowo wyposażona w wysokowydajne reflektory LED. Na życzenie dostępny jest system DIGITAL LIGHT, znany już z nowej Klasy S, który w przypadku wersji All-Terrain oferuje specjalne oświetlenie terenowe. Podczas jazdy w lekkim terenie szerokokątne oświetlenie drogi pozwala kierowcy na szybsze dostrzeżenie przeszkód – nawet podczas pokonywania zakrętów. Funkcja włącza się po uruchomieniu trybu jazdy terenowej i jest aktywna do 50 km/h; powyżej tej prędkości automatycznie się dezaktywuje. Co więcej, technikę oświetleniową DIGITAL LIGHT można wzbogacić o funkcje projekcyjne (wyświetlanie na drodze linii pomocniczych, symboli i animacji).

Mercedes-Benz Klasy C All-Terrain

i

Autor: Mercedes Mercedes Klasy C Kombi w wersji All-Terrain

Klasa C All-Terrain jest dostępna z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym. W wariancie benzynowym zastosowano nowy 4-cylindrowy silnik benzynowy (M 254) ze zintegrowanym rozrusznikoalternatorem (ISG) drugiej generacji. Na krótki czas elektryczne wsparcie może podnieść moc jednostki spalinowej nawet o 15 kW (20 KM). Dzięki rekuperacji i możliwości „żeglowania” z wyłączonym silnikiem benzynowa jednostka M 254 jest bardzo efektywna. Również wariant z silnikiem wysokoprężnym korzysta z instalacji miękkiej hybrydy. Czterocylindrowy silnik OM 654 M jest wyposażony w zintegrowany rozrusznikoalternator drugiej generacji i 48-woltową instalację elektryczną, może odzyskiwać energię i żeglować z wyłączonym motorem. Elektryfikacja pozwoliła na zastosowanie elektrycznej sprężarki czynnika chłodniczego układu klimatyzacji.

Napęd na wszystkie koła 4MATIC jest wyposażeniem standardowym. Do 45% momentu obrotowego trafia na oś przednią, a do 55% - na tylną. Aby uzyskać jeszcze większą efektywność i połączyć napęd z 9-biegową skrzynią automatyczną. Z napędem na wszystkie koła w standardzie i uciągiem do 1800 kg Klasa C All-Terrain jest przystosowana do holowania przyczepy

Mercedes-Benz Klasy C All-Terrain pojawi się u europejskich dealerów jeszcze w 2021 roku.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki