Volvo liderem segmentu premium w Polsce

2011-04-11 8:01

Szwedzki producent luksusowych aut wyprzedził w naszym kraju takie znane marki, jak Audi, BMW i Mercedes.  Od początku stycznia do końca marca zarejestrowano w Polsce 1324 auta Volvo, czyli o 18,5 proc. więcej niż w tym samym okresie roku 2010.

- To historyczny rekord – mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Auto Polska. Jego firmie udało się w ten sposób wyprzedzić wieloletniego lidera w tej kategorii aut – Mercedesa, który w trzech pierwszych miesiącach 2011 r. sprzedał o 24 proc. aut mniej niż przed rokiem – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.

Kiedy niemal równo rok temu, na początku kwietnia, amerykański Ford finalizował sprzedaż Volvo chińskiemu koncernowi Geely, analitycy wróżyli szwedzkiej marce zjazd po równi pochyłej. Tymczasem okazało się, że chińska odsiecz dla firmy tracącej pozycję na rynku, polegająca głównie na dofinansowaniu, przyniosła pozytywny skutek i szwedzka spółka w rękach chińskich właścicieli radzi sobie coraz lepiej. Po auta tej marki coraz częściej sięgają także Polacy.

Przeczytaj koniecznie:Volvo V60 Plug-in: 1,9 l na 100 kilometrów? To możliwe!

Na poprawę pozycji Volvo wpłynęły liczne metamorfozy aut. Samochody tej marki bardzo zyskały na wyglądzie, nie są już tak kanciaste, jak np. niegdyś modele 240 czy 850. Są także dużo nowocześniejsze i zyskały na komforcie jazdy. Nie byłoby to wszystko jednak możliwe, gdyby nie odnowiono gamy oferowanych aut.  Rynek dobrze przyjął nowe modele S60 i V60. A model XC60, mimo że zadebiutował już 2,5 roku temu, nadal jest najchętniej kupowanym SUV-em klasy premium w Polsce. – To auto stanowi jedną trzecią całej naszej sprzedaży – mówi prezes Volvo Auto Polska Arkadiusz Nowiński. Przyznaje jednak, że są problemy z zaspokojeniem popytu i na zrealizowanie zamówienia trzeba czekać parę miesięcy - czytamy w „DGP”.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki