Widzieliśmy Mazdę CX-60 na żywo. Czy marki premium mają się czego obawiać? - ZDJĘCIA

2022-04-08 12:14

Nowy SUV Mazdy wjedzie na rynek już niebawem, a polski importer sprzedał już ponad 250 sztuk. Klienci decydują się na nią w ciemno i ufają japońskiej marce. Statyczna premiera nowego modelu w Warszawie pozwoliła przynajmniej częściowo odpowiedzieć na pytanie, czy ten optymizm jest uzasadniony. Jaka jest nowa Mazda CX-60?

Została zbudowana w oparciu o nową płytę podłogową, ma tylnonapędową architekturę i najlepsze osiągi w obecnej gamie modelowej. Mazda CX-60 wkracza na rynek i próbuje postraszyć rywali z segmentu premium. Czy osiągi, wyposażenie i jakość wykończenia uzasadniają te aspiracje? Czy ponad 250 zamówień złożonych "w ciemno" okaże się dobrą decyzją klientów? Widzieliśmy Mazdę CX-60 na żywo, zasiedliśmy w jej wnętrzu i znamy odpowiedź na te pytania.

Mazda CX-60 - na początek hybryda plug-in, a później rzędowe szóstki

To najszybsza i najmocniejsza Mazda, jaką znajdziemy w obecnej ofercie marki. Hybryda plug-in, która będzie podstawowym wyborem, ma moc 327 KM i rozpędza się do setki w czasie 5,8 s! Zasięg na silniku elektrycznym wyniesie 63 km - nie jest to najlepsza wartość w segmencie, ale powinna wystarczyć do codziennej jazdy na prądzie. Z czasem, paleta silników poszerzy się o wyjątkowo ciekawe jednostki. W ofercie znajda się bowiem dwa 6-cylindrowe silniki - benzynowy o pojemności 3-litrów oraz wysokoprężny o pojemności 3,3-litra. Obydwa będą współpracować z 48-woltowym układem miękkiej hybrydy. Nie możemy się doczekać!

Mazda CX-60 - premiera

i

Autor: Maciej Lubczyński Mazda CX-60 - premiera

Mazda CX-60 - wnętrze

Segment premium to jednak nie tylko mocne jednostki napędowe, ale i dopracowane wnętrze. W Maździe CX-60 znacząco różni się ono od tego z CX-5 i zostało wykończone jeszcze lepiej. Rysunek kokpitu jest elegancki, i choć postawiono tu na prosty design, kierowców ucieszy fakt, że na desce rozdzielczej wciąż mamy do dyspozycji całą masę prawdziwych, fizycznych przycisków. Dobór materiałów wykończeniowych jest bezbłędny, a przeszycie na środku deski rozdzielczej zwraca uwagę jako nietypowy detal. Minusy? Jest jeden, na który zwrócą uwagę wysocy kierowcy i pasażerowie. Fotele wciąż nie mają wysuwanego podparcia na uda, a siedzisko jest nieco za krótkie jak na europejskie standardy. Ilość miejsca we wnętrzu jest wystarczająca, dzięki czemu CX-60 powinna sprawdzić się jako auto rodzinne, zwłaszcza, że pojemnością 570 l i obecnością gniazdka o mocy 1500 W zadowala również bagażnik.

Mazda CX-60 - premiera

i

Autor: Maciej Lubczyński Mazda CX-60 - premiera

Szereg technologicznych nowinek

Rywalizacja w segmencie premium sprawia również, że Mazda musi przekonywać technologicznymi nowinkami i zaawansowanymi systemami. W CX-60 znajdziemy ich sporą porcję, zaczynając od personalizacji w oparciu o rozpoznawanie twarzy kierowcy (ustawienia fotela, systemu multimedialnego czy lusterek zmieniają się same, bo auto "widzi" kto zasiada za kierownicą) przez systemy bezpieczeństwa (w standardzie ma ich być więcej niż u konkurentów) aż po układy czuwające nad wrażeniami z dynamicznej jazdy, takie jak układ Kinematic Posture Control, który przyhamowuje wewnętrzne koło podczas jazdy po łuku, by ograniczyć przechyły nadwozia i umożliwić pewniejszą jazdę po zakrętach. Nieco inaczej niż u konkurentów jest także rozwiązana automatyczna, 8-stopniowa skrzynia biegów, która nie posiada tradycyjnego konwertera momentu, a zamiast niego zastosowane jest sprzęgło cierne. Podczas testu przekonamy się, jak działa to w praktyce.

Mazda CX-60 - premiera

i

Autor: Maciej Lubczyński Mazda CX-60 - premiera

Mazda CX-60 - cena

Importer chwali się, że cena Mazdy CX-60 została skalkulowana tak, by auto było nieco tańsze od konkurentów segmentu premium. Oprócz niższej kwoty gotówkowej, Mazda zapowiada korzystne finansowanie z ratą na poziomie niewiele przekraczającym 2000 zł netto miesięcznie, na 3 lata, z limitem przebiegu 60 000 km podczas całego czasu trwania umowy. Korzystne warunki mają być możliwe dzięki wysokiej wartości rezydualnej modelu. Ile kosztuje CX-60 w poszczególnych wersjach wyposażenia?

Na razie znamy ceny Mazdy w wersji hybrydowej - 2.5 e-SKYACTIV PHEV 327 KM 8AT AWD. Podstawowa wersja Prime-Line to wydatek 229 900 zł, a znajdziemy w niej LED-owe reflektory, 18-calowe felgi, materiałową tapicerkę, bezprzewodowy Apple CarPlay i Android Auto, nawigację satelitarną i 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego. Bogatsza odmiana Exclusive-Line kosztuje 239 900 zł, bogatsza i sportowo stylizowana wersja Homura to wydatek 250 900 zł, a topowa odmiana Takumi wyceniona została na 258 900 zł. W każdej wersji (poza bazową Prime-Line) dostępne są pakiety wyposażenia Comfort, Convinience & Sound, Driver Assistance, a także (pierwszy raz w Maździe) dach panoramiczny.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki